عرضه نانومیله‌های طلا برای ارتقاء سامانه‌های تشخیص طبی

عرضه نانومیله‌های طلا برای ارتقاء سامانه‌های تشخیص طبی

شرکت سونا نانوتک دو نوع نانومیله طلا برای استفاده در تست‌های تشخیص طبی تولید کرده است. کیت‌های تشخیص طبی که با این نانومیله‌ها ساخته شوند از دقت بالایی برخوردار بوده و در مدت زمان چند دقیقه نتیجه آزمایش را مشخص می‌کنند.

شرکت سونا نانوتک (Sona Nanotech) که در حوزه فناوری‌نانو فعالیت دارد دو محصول جدید ارائه کرده است. Gemini و Omni نانومیله‌های طلا هستند. Gemini نانومیله طلا عاری از CTAB است که قابلیت استفاده در تست‌های تشخیص طبی را دارا است. از این نانومیله می‌توان برای انجام تست‌های جریان جانبی مختلف در یک دستگاه استفاده کرد و نتایج بسیار دقیقی را در مدت زمان کوتاه در حد چند دقیقه به‌دست آورد.

تست‌های تشخیص جریان جانبی برای شناسایی حضور یا فقدان یک ماده یا آلودگی استفاده می‌شود. این تست‌ها برای استفاده در تست‌های تشخیص طبی و همچنین استفاده در صنایع مختلف رایج هستند.

Omni محصول دیگر این شرکت بوده که آن نیز نانومیله طلا است که توسط شرکت سونا نانوتک طراحی و تولید شده است. این نانومیله‌ها در محیط آزمایشگاهی روی سلول‌های زنده برای مقاصد پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و از آن‌ها در بخش رهایش دارو، درمان‌های گرمانوری و تصویربرداری سلولی استفاده شده است.

علاوه‌بر این محصولات نانومیله طلا، سونا نانوتک خدمات دیگری نیز ارائه می‌کند که این خدمات شامل استفاده از همین نانومیله‌ها در محصولات مختلف است.

نانومیله‌های Gemini نسبت به برچسب‌های رایجی که در تست‌های جریان جانبی استفاده می‌شود، از مزیت‌های مختلفی برخوردار است. این نانومیله‌ها رنگ‌های مختلفی ایجاد می‌کنند که از آن برای تشخیص و همچنین اندازه‌گیری کمَی می‌توان استفاده کرد. این نانومیله‌ها عملکرد تست‌ها را بهبود داده که این کار با استفاده از ارتقاء محدودیت‌های تشخیص و کاهش زمان انجام تست صورت گرفته است. Omni نانومیله طلای غیرسمی است که فاقد CTAB بوده و می‌توان از آن در مطالعات سلولی استفاده کرد.

شرکت سونا نانوتک از طریق لیسانس این فناوری، فروش معرف‌ها، خدمات توسعه و تولید کیت‌ها کسب درآمد می‌کند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ به درآمد ۳۵٫۹ میلیون دلار برسد که این درآمدها از موارد ذکر شده به‌دست خواهد آمد.

توسعه مستمر محصول یکی از مدل‌های کسب و کار شرکت سونا نانوتک بوده که موجب همکاری‌های مشترک متعددی برای این شرکت شده است.