افزایش ظرفیت تولید نانومواد دوبعدی در کالیفرنیا

افزایش ظرفیت تولید نانومواد دوبعدی در کالیفرنیا

شرکت گرولتکس ظرفیت تولید نانومواد دوبعدی خود را افزایش داد. این شرکت قابلیت تولید گرافن، نیترید بور هگزاگونالی و دیگر نانومواد دوبعدی را دارا است. کیفیت این محصول به‌گونه‌ای است که برای استفاده در صنعت الکترونیک مناسب است.

شرکت گرولتکس (Grolltex) یکی از تولیدکنندگان مواد دوبعدی و گرافن، اقدام به توسعه ظرفیت تولید ویفرهای هشت اینچی کرده به طوری که در حال حاضر امکان تولید سی‌ هزار ویفر در سال با استفاده از زیرساخت‌های تک لایه CVD این شرکت وجود دارد. این نوع گرافن تک لایه برای الکترونیک پیشرفته و دیگر نانوادوات استفاده شده و می‌توان از آن برای حوزه‌هایی نظیر اینترنت اشیا، نیمه‌هادی، زیست‌حسگری و ادوات پوشیدنی استفاده کرد.

جف درا مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «این تنها سایت تولید تجاری گرافن تک لایه در کالیفرنیا بوده که بالاترین ظرفیت تولید در آمریکا نیز است. تقاضا برای گرافن با گرید الکترونیک رو به افزایش است. خط تولید ما قابلیت تولید گرافن تک لایه و نیترید بور هگزاگونالی تک لایه را دارا است.»

نیترید بور هگزاگونالی که به گرافن سفید شهرت دارد، تک لایه‌ای عایق است که دارای خواص جالب توجهی نظیر شفافیت بالا، استحکام قابل توجه، وجود خاصیت ضدمیکروبی و ضدآتش است. شرکت گرولتکس در حال توسعه خط تولید خود برای تولید گرافن و نیترید بور هگزاگونالی است.

درا می‌گوید: «شاید جالب باشد بدانید که ما در حال حاضر چهار مورد ارزیابی روی موادمان را داریم که توسط مشتریان در حال انجام است. آن‌ها در حال بررسی و تست نانومواد ما روی محصولات خود هستند. زیست‌حسگری یکی از اولین حوزه‌هایی بود که گرافن ما در آن مورد استفاده قرار گرفت. گرافن برای شناسایی DNA، تشخیص عوامل بیماری در خون و رصد گلوکز در عرق در این حوزه استفاده شده است. این فناوری‌ها به‌صورت ادوات قابل پوشیدن در حال اثبات عملکرد و ایمنی خود هستند.»

این شرکت با استفاده از روش CVD اقدام به تولید گرافن تک لایه با ضخامت یک اتم در مساحت‌های بالا می‌کند. این نوع گرافن به دلیل خواص و ویژگی‌هایی که دارد برای استفاده در صنعت الکترونیک مناسب است.

گرولتکس از فناوری برای تولید استفاده می‌کند که پتنت آن توسط دانشگاه کالیفرنیا به ثبت رسیده است، روشی که تولید گرافن، نیترید بور هگزاگونالی و دیگر مواد دوبعدی را با کیفیت بالا امکان‌پذیر می‌کند.