حضور ۱۱۱ شرکت از حوزه‌های مختلف در نمایشگاه فناوری‌نانو

دوازدهمین جشنواره فناوری نانو، متفاوت نسبت به سال‌های پیش

از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸ سالن ۴۴ (خلیج فارس) و سالن ۵ (ملل) نمایشگاه بین‌المللی تهران، میزبان دوازدهمین جشنواره فناوری نانو خواهد بود. فضای این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است که میزبان ۱۶۰ غرفه خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی تهران از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸ میزبان دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو است، رویدادی که در آن آخرین دستاوردها و تحولات عرصه فناوری‌نانو در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. جشنواره دوازدهم با تغییراتی نسبت به سال‌های پیش برگزار خواهد شد به طوری که فضای نمایشگاه نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته است. در دوره‌های پیشین، نمایشگاه فناوری‌نانو در سالن ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می‌شد که به دلیل نیاز به فضای بیشتر برای ارائه دستاوردها، در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو سالن ۵ (ملل) نیز به فضای نمایشگاه نانو اضافه شده است. بنابراین نمایشگاه سال جاری در دو سالن خلج‌فارس و سالن ملل برگزار می‌شود که در مجموع کل فضای تحت پوشش نمایشگاه سال ۹۸ به ۱۱ هزار متر مربع می‌رسد که از نظر فضایی رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. فضای مفید غرفه‌ها در این نمایشگاه ۵۰۷۸ متر مربع بوده که در مجموع ۱۶۰ غرفه در این فضا دایر خواهد شد.

نوع مشارکت‌کنندگان دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو شرکت‌های فعال در بخش‌هایی نظیر سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط‌زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، نانومواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی؛ شرکت‌های مشاوره‌ای – خدماتی و کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین‌الملل در کنار آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نهادها ترویجی از قبیل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی خواهند بود.

همچون سال‌های گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه، شاهد رویدادهای متفاوتی خواهیم بود، برنامه همزمان این دوره از نمایشگاه مراسم افتتاحیه در روز اول برگزاری، نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه در سه فضای کارگاهی مختلف، برگزاری گفتمان در حوزه تجاری‌سازی در مرکز سالن خلیج‌فارس برای شرکت‌های فعال در حوزه نانو با فضای تبلیغاتی برای ارائه و معرفی محصولات و فناوری برای مخاطبان حاضر در نمایشگاه است.

از جمله بخش‌های برجسته نمایشگاه دوازدهم فناوری‌نانو، غرفه نانو مچ با حدود ۳۰ طرح آماده سرمایه گذاری، دستاوردهای دانشگاهی با ارائه پایان‌نامه‌های موفق و طرح‌های خلاقانه حوزه فناوری نانو، شبکه تبادل فناوری با هدف رفع نیازهای صنعتی با تکیه بر فناوری‌های داخلی، چالش نوآوری و فناوری از طریق حل مشکلات فناورانه با رویکرد نوآوری و فراخوان آن‌ها، نهاد های ترویجی و گسترش فناوری نانو، حضور کارگزاران خدمات تجاری سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان و صندوق‌های حمایتی از شرکت‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان است.