جشنوراه و نمایشگاه فناوری نانو

دبیر نمایشگاه فناوری نانو: رویکرد صنعتی و فناورانه دوازدهمین جشنواره فناوری نانو

دکتر حامد افشاری ضمن اشاره به برنامه‌های جشنواره فناوری‌نانو، حضور نمایندگان دفاتر صادراتی و حضور پررنگ شرکت‌های نانویی را از مصادیق رویکرد صنعتی و فناوری دوازدهمین جشنواره فناوری نانو دانست.

دکتر حامد افشاری در خصوص برگزار دوازدهمین جشنواره فناوری نانو با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه تاکید زیادی بر صادرات دارد، گفت: «با حضور نمایندگان دفاتر صادراتی ایران در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو، انتظار داریم که موضوع صادرات محصولات نانوی ایرانی در این دوره پررنگ‌تر از دوره‌های پیشین باشد.»

وی با اشاره به این که در حال حاضر در اندونزی، چین، هند، عراق، سوریه ۵ دفتر صادراتی برای کمک به صادرات محصولات نانویی دایر شده، حضور نمایندگان این دفاتر را فرصتی مناسب برای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه عنوان کرد که می‌تواند به توسعه بازار خارجی محصولات ایرانی کمک کند.

دکتر افشاری در خصوص چگونگی فعالیت این دفتار صادراتی در نمایشگاه دوازدهم گفت: «معمولا در نمایشگاه‌ها از شرکت‌های خارجی برای حضور و عرضه محصولات دعوت به عمل می‌آید که این کار برای واردات مناسب است در حالی که هدف ما تقویت صادرات است. از این رو نمایندگان ایران در دفاتر صادراتی خارج از کشور، افرادی که می‌توانند مشتری بالقوه محصولات نانویی ایرانی باشند را به نمایشگاه دعوت کرده و محصولات و توانمندی‌های نانویی ایران را به آن‌ها معرفی می‌کنند.»

دبیر دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، رویکرد ستاد نانو را تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو ذکر کرد و یادآور شد در این دوره از نمایشگاه تعداد مراکز دولتی کاهش یافته و در عوض تعداد شرکت‌های تولیدی و صنعتی افزایش یافته است.

دکتر افشاری درباره ویژگی‌های بارز این دوره از نمایشگاه گفت: «در این دوره از نمایشگاه فضای بیشتری در اختیار داریم، بنابراین شاهد رشد ۴۵ درصدی فضای غرفه‌ها هستیم. همچنین برای برگزاری نشست‌های دوجانبه کسب‌وکارها، B2B، برنامه‌ریزی شده و شاهد نشست‌های صنعتی متعددی در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو هستیم. از آنجایی که این نمایشگاه به صورت همزمان با نمایشگاه صنعت برگزار می‌شود، تلاش داریم تا نیازهای صنعت را شناسایی کرده و به رفع این نیازها با استفاده از فناوری‌نانو کمک کنیم.»