ثبت پتنت در حوزه نانوغشاء برای نمک‌زدایی از آب

ثبت پتنت در حوزه نانوغشاء برای نمک‌زدایی از آب

شرکت گرافوید از ثبت پتنت جدید خود در WIPO خبر داد، پتنتی که در حوزه ساخت غشاء به‌منظور نمک‌زدایی از آب با کارایی بالا است.

گرافوید (Grafoid) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید مواد و محصولات گرافنی است. این شرکت اعلام کرد که پتنتی در دفتر ثبت اختراعات WIPO به ثبت رسانده است. این پتنت مربوط به فناوری غشاءهای گرافنی است.

این غشاء برای استفاده در فرآیند اسمز به‌منظور نمک‌زدایی ازآب مناسب است. براساس اطلاعات منتشر شده، این غشاء نانویی در مقایسه با غشاءهای سلولزی موجود در بازار، قادر است تا با هفت برابر کارایی بیشتر نسبت به جریان آب و سه برابر کارایی بالاتر نسبت به جریان معکوس نمک آب را نمک‌زدایی کند.

ثبت این پتنت بر تلاش‌های نزدیک شرکت گرافوید با دانشگاه ملی سنگاپور و دیگر شرکاء این شرکت تاکید دارد و تعهد این شرکت را نسبت به تجاری‌سازی محصولات و رهیافت‌های مبتنی بر گرافن تقویت می‌کند. گرافوید اطمینان دارد که با همکاری نزدیک با شرکاء صنعتی از جمله دانشگاه ملی سنگاپور و شرکت فوکوس گرافیت می‌تواند محصولات خود را در جهان توسعه داده و در صدر پیشرفت فناوری گرافنی قرار گیرد و تاثیرات گسترده‌ای در حوزه تصفیه آب و دیگر بازارها داشته باشد.

براساس گزارشی که فیوچر مارکت اینسایت به چاپ رسانده، استفاده مجدد از آب کاملا ضروری بوده و بازار تصفیه آب در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۷ رشد ۷٫۴ درصدی را تجربه خواهد کرد. علاوه‌بر این، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی غشاءها تا سال ۲۰۲۱ به رقم ۱۱٫۹۶ میلیارد دلار برسد.

پذیرش فناوری شرکت گرافوید در این بازار در حال انجام و این فناوری آماده رشد است. این شرکت از توانایی نفوذ خود در این بازار اطمینان دارد.

گری اکونومو مدیرعامل شرکت گرافوید می‌گوید: «ثبت این پتنت اهمیت بین‌المللی دارد و اعتبار پلتفورم نمک‌زدایی از آب شرکت گرافوید را تایید می‌کند. ما از ثبت این پتنت بسیار خوشحالیم.»

گرافوید یک شرکت کانادایی در حوزه گرافن است که بخش تحقیق و توسعه قدرتمندی برای ارائه محصولات جدید دارد. این شرکت، دارای شرکت‌های تابعه مختلفی است. یکی از فناوری‌های این شرکت، موادی موسوم به Mesograf است که در باتری، پلاستیک و پلیمر قابل استفاده است.