تفاهم‌نامه‌ای برای تامین نیازهای مربوط به توسعه کسب‌وکار گرافنی

تفاهم‌نامه‌ای برای تامین نیازهای مربوط به توسعه کسب‌وکار گرافنی

شرکت زنگرافن برای تامین فضای مورد نیاز خود به‌منظور تولید و خالص‌سازی گرافن و اکسیدگرافن، قراردادی با مجموعه آزمایشگاه‌های چمیسار امضاء کرد که از زیرساخت‌ها و فضای این مجموعه برای توسعه کار خود استفاده کند.

شرکت زنگرافن سلوشنز (ZEN Graphene Solutions) قراردادی با آزمایشگاه‌های چمیسار امضاء کرد تا در قالب این قرارداد خدمات مشاوره‌ای مختلف از این آزمایشگاه دریافت کند. همچنین قرار است از فضای اداری و آزمایشی این مجموعه آزمایشگاهی در منطقه گولف انتاریو استفاده کند. این فضا قرار است به‌عنوان مرکز تحقیق و توسعه شرکت برای تحقیقات روی گرافن مورد استفاده قرار گیرد که تولید مقیاس کوچک گرافن نیز بخشی از برنامه‌هایی است که قرار است در این فضا انجام شود. این فضاها به شرکت زنگرافن اجازه می‌دهد که سرعت رشد خود را افزایش دهد.

طی ماه‌های آتی شرکت زنگرافن قصد دارد تا زیرساخت‌های لازم برای تولید و خالص‌سازی گرافن را ایجاد کند و در نهایت نقاط کوانتومی گرافنی و اکسید گرافن در این فضا تولید شود. این محصولات برای تحقیق و توسعه و همچنین کاربردهای تجاری عرضه می‌شود.

فرانسیس دوبی می‌گوید: «این امکانات فاز جدیدی از توسعه را برای شرکت ما به ارمغان می‌آورد. با رفتن به سوی تولید تجاری‌ محصولات، ما توانایی شروع همکاری مشترک با دیگر شرکاء تحقیقاتی خود را داریم. این به شرکت زنگرافن اجازه خواهد داد تا محصولات با ارزش بالا نظیر نقاط کوانتومی گرافنی و اکسیدگرافن تولید کند.»

زنگرافن چند ماه قبل اعلام کرده بود که به دنبال یک منطقه صنعتی مناسب برای راه‌اندازی خط تولید پایلوت است. همچنین یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه به همراه فضای اداری برای این کارخانه موردنیاز است.

سال گذشته زنگرافن قراردادی با دانشگاه منچستر به امضاء رسانده است تا با کمک این دانشگاه به تحقیق درباره تجاری‌سازی مواد دوبعدی بپردازد. ماحصل این همکاری مشترک، تسریع تجاری‌سازی مواد دوبعدی و وارد شدن آن‌ها به بازار خواهد بود. هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌ها می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربردهای جدیدی برای این ماده ایجاد کند.