فراخوان دوره هشتم برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو اعلام شد

فراخوان دوره هشتم برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو اعلام شد

اولین فراخوان از دوره هشتم برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (NanoMatch) همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری نانو از تاریخ ۱۸مهرماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۸ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

امروزه جایگاه و اهمیت نوآوری در بهبود کیفیت زندگی و توسعه پایدار برای همگان آشکار شده است. یک از جنبه‌های مهم نوآوری، استفاده از فناوری‌های نوین برای رفع چالش‌ها و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف است. چه بسا شرکت‌های بزرگی که به دلیل عدم انطباق با فناوری‌های جدید و عدم توانایی در ایجاد نوآوری سقوط کرده‌اند و یا شرکت‌های کوچکی که با تمرکز بر خلق نوآوری در کسب‌و‌کار خود، تحولات شگرفی را رقم زده‌اند و این موضوع نشانگر اهمیت بالای نوآوری در صنایع است. ایجاد نوآوری در شرکت‌های توسعه یافته به دلیل پیچیدگی در تغییر فرآیندها و زیرساخت‌ها، ممکن است دشوار باشد اما برای یک تیم متخصص چندنفره بدون هیچ ساختار محدودکننده‌ای این موضوع امکان‌پذیر است. این تیم‌ها ذهن خلاق، دانش به‌روز، تمرکز و انگیزه لازم برای نوآوری را دارند. اما اغلب برای کسب موفقیت علی‌رغم تلاش‌های خود، به دلیل عدم بهره‌مندی از زیرساخت‌های حمایتی لازم برای تجاری شدن و آشنا نبودن با فرآیند توسعه فناوری و محصول، امکان ورود به صنعت را نمی‌یابند.

برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (NanoMatch) به عنوان یک برنامه دائمی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع و تسهیل در تجاری‌سازی محصولات نانو و حمایت از فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های نوپا ایجاد شده است. نانومچ از تیم‌های مستعدی که نمونه اولیه‌ای از محصول را تولید کرده‌اند و پتانسیل تجاری شدن دارد، حمایت می‌کند تا بتوانند با استفاده از زیرساخت‌های حمایتی این برنامه از جمله خدمات، تسهیلات و آموزش، نمونه اولیه را توسعه داده و آماده ورود به صنعت و بازار نمایند.

نانومچ در هر سال طی فراخوان‌هایی که اخبار آن از طریق وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و یا پیامک به دست مخاطبان می‌رسد، اقدام به دریافت طرح می‌کند که اولین فراخوان از دوره هشتم این برنامه همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری نانو از تاریخ ۱۸مهرماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۸ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
نانومچ از تمامی تیم‌هایی که به نمونه‌ اولیه رسیده‌اند و با انگیزه و تمرکز در راستای توسعه طرح نوآورانه‌ خود در حال فعالیت هستند دعوت می‌کند که طرح‌های خود را در این فراخوان ثبت نمایند تا مورد ارزیابی فنی و تجاری قرار گیرد.

مخاطبان گرامی جهت اطلاع از معیارهای داوری طرح‌ها در برنامه به صفحه معیارهای ارزیابی مراجعه نموده و همچنین برای ثبت طرح خود نیز می‌توانند با ورود به حساب کاربری از طریق پرتال اقدام به تکمیل اطلاعات نمایند. همچنین دبیرخانه برنامه با شماره تماس ۰۲۱۶۳۱۰۳۱۳۲ و آدرس ایمیل info@nanomatch.ir آماده پاسخگویی به سوالات است.