دریافت حمایت مالی برای توسعه نانومواد مورد استفاده در باتری

دریافت حمایت مالی برای توسعه نانومواد مورد استفاده در باتری

شرکت نانووان برای توسعه فناوری تولید مواد مورداستفاده در کاتد باتری‌ها، بیش از یک میلیون دلار از مرکز توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر کانادا (SDTC) دریافت می‌کند.

دن باندال مدیرعامل شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت مبلغ یک میلیون صد و هشتاد هزار دلار حمایت مالی از مرکز توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر کانادا (SDTC) دریافت کرده است. این حمایت برای پروژه پایلوت تولید مواد پیشرفته مورد استفاده در باتری‌ها اختصاص داده شده است، پروژه‌ای که با عنوان Demonstration Pilot Plant خوانده می‌شود. این پروژه در ماه جولای سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و در ماه مارس سال جاری به اتمام رسید. شرکت نانووان موفق شد تمام ملزومات از پیش ‌تعیین شده را در این پروژه فراهم کند؛ از این‌ رو، مرکز توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر کانادا سهم خود را از این پروژه پرداخت کرده است.

ماه می سال جاری میلادی، شرکت نانووان اعلام کرد که این شرکت تاییدیه دریافت ۵ میلیون دلار دیگر را از مرکز توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر کانادا به‌دست آورده است، این مبلغ برای پروژه Scaling Advanced Battery Materials درنظر گرفته شده است.

در این پروژه جدید قرار است روی ساخت مواد کاتدی مختلف با همکاری شرکت فولکس‌واگن و چند شرکت و مرکز تحقیقاتی کار شود. در پروپوزالی که به این سازمان ارائه شد ۵ تولیدکننده بین‌المللی و خودروسازان اروپایی مشارکت دارند. این پروژه حاوی بخش‌های تحقیق و توسعه، تولید پایلوت و تجاری‌سازی است. SDTC با اختصاص بودجه‌ای برای این پروژه به دنبال پشتیبانی از فعالیت‌های نانووان و شرکاء این شرکت است. توسعه زیرساخت آزمایشگاهی، ایجاد خط تولید پایلوت و تولید نسل جدیدی از مواد مورد استفاده در کاتد باتری یون لیتیم از جمله اهداف این سازمان است.

SDTC یک بنیاد فدرال مستقل بوده که روی شرکت‌هایی که در کانادا در بخش محیط‌زیست و اقتصاد فعالیت دارند، سرمایه‌گذاری می‌کند. این سازمان با حمایت از این کارآفرینان به دنبال ایجاد بازار رقابت‌پذیر در بخش فناوری‌های پاک است. لیا لورنس مدیرعامل SDTC می‌گوید: «برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ما باید به کانادایی‌ها کمک کنیم تا فناوری‌های پاک را پذیرا باشند. نانووان یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه است که به دنبال تولید باتری‌های ارزان با کارایی بالا است، از این رو به دنبال پشتیبانی از فعالیت‌های این شرکت هستیم.»