سرمایه‌گذاری روی شرکت ارائه‌دهنده نانوچاپ‌ سه‌بعدی

سرمایه‌گذاری روی شرکت ارائه‌دهنده نانوچاپ‌ سه‌بعدی

شرکت شنژن هایفیوچر به دنبال سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیون دلاری روی شرکت ایکس‌جت است، شرکتی که فناوری چاپ سه‌بعدی مبتنی بر نانوذرات را ارائه کرده است.

شنژن هایفیوچر اینفورمیشن تکنولوژی (Shenzhen Hifuture Information Technology) به دنبال سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیون دلاری در شرکت ایکس‌جت است، شرکتی که در حوزه چاپ سه‌بعدی فلزات و سرامیک فعالیت دارد.

این سرمایه‌گذاری در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول ۲۵ میلیون دلار و در مرحله دوم ۲۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری خواهد شد.

شرکت ایکس‌جت ارائه‌دهنده فناوری چاپ سه‌بعدی با استفاده از نانوذرات است. برخلاف دیگر روش‌های رایج در چاپ سه‌بعدی، با این روش که مبتنی بر نانوذرات است فلزات گداخته نمی‌شوند و آسیبی به ساختار وارد نمی‌شود. از آنجایی که در این فناوری از پودر استفاده نمی‌شود، احتمال ورود آلودگی به همراه نانوذرات در این فناوری به حداقل می‌رسد و در نتیجه مشکلی برای سلامتی نخواهد داشت.

در این فناوری مبتنی بر نانوذرات از فلزات و سرامیک استفاده می‌شود که به‌صورت سیال درآمده و تشکیل پوسته‌ای داده که در اطراف ذرات فلزی یا سرامیکی قرار می‌گیرد. هدف جت‌ایکس این است که بتوان چاپ سه‌بعدی را با استفاده از چند ماده انجام داد به طوری که فلز به‌عنوان بدنه و سرامیک به‌عنوان ماده پشتیبان استفاده شود که بعد بتوان سرامیک را از ساختار جدا کرد. زمانی که کارتریج از نانوذرات پر شد، این سیستم ذرات را روی سطح موردنظر اسپری می‌کند؛ جایی که دمای بالایی داشته و در نهایت موجب بخار شدن جوهر می‌شود. آنچه باقی می‌ماند لایه‌ای از جنس سرامیک است. از آنجایی که این فناوری مبتنی بر چاپ جوهرافشان است، بنابراین نانوذرات به‌صورت لایه نازک روی سطح قرار می‌گیرند و ساختاری با شکل هندسی پیچیده ایجاد می‌کنند. این روش بسیار ساده و ایمن است.

Carmel 1400 و Carmel 700 دو دستگاهی هستند که توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه شده‌اند. Carmel 1400 در واقع دستگاهی بزرگ در ابعاد ۱۴۰۰ سانتی‌متر مربع بوده که ارتفاع آن به ۷٫۹ اینج می‌رسد. با این ابعاد می‌توان گفت که این دستگاه چاپ سه‌بعدی یکی از بزرگ‌ترین تجهیزات چاپ سه‌بعدی در این صنعت است. Carmrl 700 ابعاد کوچک‌تری داشته و برای تولید قطعات کوچک مقرون‌به‌صرفه‌تر است.