دریافت امتیاز توزیع گرید میکروسکوپ TEM در بازار بریتانیا

دریافت امتیاز توزیع گرید میکروسکوپ TEM در بازار بریتانیا

شرکت لبتک اینترنشنال، امتیاز توزیع گرید (Grid) میکروسکوپ الکترونی عبوری با نام تجاری C-flats را در بازار ایرلند و بریتانیا دریافت کرده است.

لبتک اینترنشنال (Labtech International) به‌عنوان توزیع‌کننده محصول Protochips C-flats™ – premium در ایرلند و بریتانیا برگزیده شد. این محصول نوعی گرید هولی بسیار صاف است که برای تصویربرداری میکروسکوپ الکترونی در مودهای توموگرافی و کرایو ساخته شده است.

این گرید بسیار صاف و دارای حفره‌های از پیش‌تعیین شده است که شکل و توزیع مشخصی دارند. برخلاف دیگر فیلم‌های پشتیبان کربنی روی گریدهای هولی، C-flat برای تولید، نیاز به پلاستیک ندارد؛ در نتیجه آلودگی آن به حداقل رسیده و نیاز به مواد پاک‌کننده و دستکاری اضافی ندارد که این موضوع یک مزیت برای این گریدهای میکروسکوپی قلمداد می‌شود. این کیفیت بالای فیلم‌های کربنی هولی و حفره‌های الگودار روی سطح آن موجب شده که C-flat یک گرید ایده‌آل برای تصویربرداری خودکار با میکروسکوپ الکترونی عبوری باشد.

C-flat با الگوهای مختلفی، ابعاد حفره متفاوت و همچنین با ضخامت مختلف از لایه کربنی تولید شده است. گریدهای از جنس طلا برای رشد سلول‌ها و همچنین زمانی که مس به دلیل سمیت قابل استفاده نیست، تولید و عرضه شده‌اند.

لبتک که در شهر ساسکس قرار دارد انواع مختلفی از این گریدها را در بازار ایرلند و بریتانیا عرضه کرده است.

گرید در واقع یک شبکه از جنس مس یا فلزات دیگر است که نمونه روی آن قرار گرفته و داخل دستگاه قرار داده می‌شود. این زیرلایه‌ها معمولا به دلیل ضخامتی که دارند در تصویربرداری با قدرت تفکیک بالا مشکلاتی ایجاد می‌کنند. برای حل این مشکل، شرکت‌ها گریدهایی می‌سازند که دارای حفره‌ بوده و لایه‌ای نیز روی سطح گرید قرار دارد. این گریدها از جنس مس، نیکل و یا طلا است که می‌تواند حاوی پوشش باشد یا با فیلم‌های هولی (Holey) یا لیسی (Lacey) پوشانده شوند.