افزایش ۸۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی در حوزه میکروسیالی و لایه‌نشانی

شرکت فنون ریزتراشه میزان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی حاضر در نمایشگاه فناوری‌نانو در سال جاری است. این شرکت خدمات طراحی و ساخت میکروسیالی، خدمات لایه‌نشانی اسپاترینگ (طلا، نقره، پلاتین، کروم، تیتانیوم)، خدمات لیتوگرافی با فوتورزیست مثبت و منفی و لیزر فایبر را به متقاضیان ارائه می‌دهد. این شرکت در یک سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی را در ارائه خدمات آزمایشگاهی تجربه کرده است.

شرکت فنون ریزتراشه میزان در حوزه لایه‌نشانی نانومتری انواع فلزات، عایق‌ها و نیمه‌هادی‌ها با دقت ۵ نانومتر با استفاده از دستگاه لایه‌نشانی اسپاترینگ یا کندوپاش، لایه‌نشانی انواع محلول‌ها با استفاده از اسپین‌کوتر، لیتوگرافی لایه‌های نانومتری برای کاربردهای میکروالکترونیک، نانو انکپسوله کردن مواد مؤثره دارویی و غذایی با استفاده از تراشه‌های میکروسیالی به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد.

محمد سید جلالی؛ مدیرعامل شرکت فنون ریزتراشه میزان درباره راهبردهای بازاریابی این شرکت می‌گوید: «ارائه خدمات با کیفیت بالا و جلب رضایت مشتری، تشویق به استفاده از گرنت‌های شبکه آزمایشگاهی، تنوع خدمات تخصصی در زمینه میکروساخت از جمله راهبردهای ما برای جلب نظر مشتریان در سال گذشته بوده است.»

وی درباره مزیت‌های این شرکت در حوزه خدمات آزمایشگاهی می‌گوید: «امروزه فناوری میکروحسگرها و میکروساخت در بسیاری از صنایع ورود کرده و آن‌ها را دچار تحولات شگرفی نموده است. شرکت فنون ریزتراشه میزان با داشتن مجموعه دستگاه‌ها و تجهیزات میکروساخت این امکان را به مشتری می‌دهد که با خاطری آسوده، ساخت یک قطعه میکرونی را از صفر تا ۱۰۰ به آزمایشگاه بسپارد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی کند. مهم‌ترین تفاوت ما نسبت به آزمایشگاه‌های دیگر این است که آزمایشگاه شرکت فنون ریزتراشه میزان در بخش ساخت نیز خدمات ارائه می‌دهد (آزمایشگاه Fab)، در صورتی که بیشتر آزمایشگاه‌ها تنها در بخش مشخصه‌یابی فعالیت دارند. به‌عنوان مثال، خدماتی از قبیل آنالیز SEM، آنالیز FTIR، ضخامت‌سنجی لایه نازک، آنالیز NMR مربوط به تعیین مشخصات مواد و نمونه‌ها بوده ولی اگر مشتری بخواهد مثلاً یک قطعه میکروسیالی یا میکروحسگر برایش ساخته شود باید به مرکزی مراجعه کند که خدمات ساخت ارائه می‌دهد. ساخت یک قطعه با ابعاد میکرونی شامل چندین خدمت مختلف مانند لایه‌نشانی، لیتوگرافی، قالب‌گیری و باندینگ است که لزوماً هر مرکزی دارای تمامی این خدمات به‌صورت یک پکیج کامل نیست. لذا به‌عنوان مثال، باید لایه‌نشانی را در یک مرکز و لیتوگرافی را در مرکز دیگر و باندینگ را در مرکز سوم انجام دهد.»

مهندس سید جلالی از افزایش ۸۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی این شرکت در یک سال گذشته خبر داد که این امر در سایه اضافه کردن برخی دستگاه‌ها و خدمات از قبیل خدمات تخصصی لیزر فایبر، لیتوگرافی کاهنده و پمپ سرنگی دقیق و با کمک‌های قابل توجه شبکه آزمایشگاهی صورت گرفته است. به اعتقاد وی، این افزایش خدمات ابتدای راه توسعه این شرکت بوده به طوری که قرار است برای سال‌های آینده، وارد شدن به بخش تولید ادوات میکروسیالی و بومی‌سازی این فناوری را در دستور کار قرار دهند.

شرکت فنون ریزتراشه میزان در سال گذشته در نمایشگاه فناوری‌نانو شرکت نداشت اما قرار است در نمایشگاه سال ۹۸ با ارائه سمیناری به بیان توانمندی‌های این آزمایشگاه در ارائه خدمات میکروساخت و نیز بومی‌سازی ساخت ابعاد میکرونی بپردازد.

لازم به ذکر است این آزمایشگاه طی یک سال گذشته به مراکزی نظیر جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، مؤسسه رویان و شرکت نوآوران پایش آنی سلامت خدمات آزمایشگاهی ارائه کرده است.