آزمایشگاه تخصصی برای کنترل کیفی محصولات نانویی

شرکت دانش‌بنیان رایمون دانا دایان دارای آزمایشگاه‌های تخصصی به‌منظور ارزیابی کیفیت مواد و محصولات بوده که از جمله کاربرد این آزمایشگاه‌ها، کنترل کیفی محصولات نانویی است. شرکت‌هایی که دارای نانومحصول هستند، می‌توانند از خدمات این شرکت برای ارزیابی محصولات خود استفاده کنند.

شرکت رایمون دانا دایان، شرکتی دانش‌بنیان در حوزه‌ خدمات آزمایشگاهی است. این شرکت علاوه بر تولید کیت‌های آزمایشگاهی، خدمات گسترده آزمایشگاهی به‌منظور بررسی کنترل کیفیت مواد دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی ارائه می‌نماید و در بخش تحقیق و توسعه و ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی نیز فعال است.

دکتر بابک پوراکبری؛ موسس و مدیر این آزمایشگاه می‌گوید: «در حوزه فناوری‌‌نانو خدمات مختلفی توسط شرکت رایمون دانا دایان ارائه می‌شود. کنترل کیفی محصولات نانو، بررسی خواص فیزیکی، شیمیایی و میکروبی این محصولات، بررسی کارایی ضدعفونی‌کننده‌ها و ارزیابی خواص ضدمیکروبی مواد و محصولات نانویی از جمله خدمات این شرکت است.»

از اهداف شرکت رایمون دانا دایان می‌توان به ارائه خدمات با کیفیت براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی اشاره کرد. در این راستا این شرکت موفق به اخذ استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ شده است که نشان‌دهنده رعایت الزامات خاص برای کیفیت و احراز صلاحیت آزمایشگاه کنترل است.»

شرکت رایمون دانا دایان اقدام به مشاوره با شرکت‌ها برای بررسی موارد فنی کالاها و مشاوره در زمینه مشکلات ایجاد شده در خطوط تولیدی کرده و مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های طراحی، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و همچنین مشاوره در طراحی و انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی را به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

شرکت رایمون دانا دایان سه آزمایشگاه تخصصی شیمی، زیست‌فناوری و میکروبیولوژی دارد که شرکت‌های نانویی می‌توانند از خدماتی نظیر شناسایی و تشخیص انواع مواد زیستی نظیر پروتئین‌ها و آنزیم‌ها استفاده کنند. این شرکت، آزمایشگاهی به‌منظور بررسی محصولات تولید شده با فناوری‌نانو دارد که می‌تواند عوامل مختلفی را در محصولات نانویی ارزیابی کند.

دکتر پوراکبری راه‌اندازی هر چه بیشتر آزمایش‌های تخصصی، افزایش دامنه فعالیت شرکت در زمینه‌های مختلف دارویی و به‌دست آوردن سهم بزرگ‌تری از بازار را از اهداف توسعه‌ای این شرکت می‌شمارد و شرکت در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو را از ابزارهای مهم برای توسعه بازار خود می‌داند.

در حال حاضر شرکت رایمون دانا دایان با سازمان ملی استاندارد ایران، معاونت‌های غذا و دارو وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی، امور گمرکات کشور، مراکز مختلف دانشگاهی، پلتفرم آزمایشگاهی آنابیز و مهامکس و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی همکاری فعال و گسترده دارد.

لازم به ذکر است شرکت دانش‌بنیان رایمون دانا دایان در سالن خلیج‌فارس غرفه ۴۳ در دوازدهمین جشنواره فناوری‌‌نانو حضور دارد.