لیست آزمایشگاه‌های حاضر در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو منتشر شد

شکل‌گیری همکاری شبکه آزمایشگاهی با صنایع، برای تأمین نیازهای آزمایشگاهی کشور

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، برای تأمین نیاز کشور به آزمون های آزمایشگاهی و استانداردسازی محصولات، با شرکت های صنعتی فعال، همکاری می‌کند.

ارائه محصولات با کیفیت و رقابت در بازارهای ملی و بین‌المللی، نیازمند پژوهش و توسعه مستمر است و انجام این پژوهش‌ها، نیازمند دسترسی به زیرساخت آزمایشگاهی مناسب به منظور آزمون ایده‌ها و مواد جدید و همچنین نمونه محصولات است. ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی به صورت کامل و پیشرفته، گذشته از تحمیل هزینه‌های هنگفت به یک تولیدکننده، در مواردی، زمان طلایی و فرصت دست یابی به بازار را از تولیدکننده گرفته و بازار به دست سایر رقبا می‌افتد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با شبکه‌سازی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور با حضور نزدیک به ۵۵۰ مجموعه آزمایشگاهی در پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی، توانسته است امکان استفاده از خدمات بیش از ۱۲ هزار تجهیز آزمایشگاهی را برای پژوهشگران و صنایع کشور فراهم آورد.

با توجه به همزمانی برقراری پاویون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران، با نوزدهمین نمایشگاه صنعت، فرصتی ارزرشمند برای ارتباط نزدیک‌تر شرکت‌های صنعتی با شبکه آزمایشگاهی فراهم شده است.

بدین وسیله از همه شرکت‌های صنعتی دعوت می‌شود ضمن بازدید از پاویون شبکه آزمایشگاهی و آشنایی با فعالیت‌ها و برنامه‌های این شبکه و همچنین توانمندی‌های آزمایشگاهی ۳۰ مجموعه آزمایشگاهی عضو شبکه از سراسر کشور، نیازهای آزمایشگاهی خود را به شبکه آزمایشگاهی اعلام نمایند.

شایان ذکر است پاویون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه جاری در طبقه دوم سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، صنایع و علاقمندان این حوزه خواهد بود.