دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو آغاز به کار کرد

دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو آغاز به کار کرد

دوازدهمین نمایشگاه و جشنواره فناوری نانو از امروز ۱۸ مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و ۱۹۲ شرکت و نهاد اجرایی ترویجی آغاز به کار کرد.

با حضور  ۱۲۵ شرکت، ۲۵ آزمایشگاه و ۴۲ مرکز و نهاد مرتبط با فناوری، دوازدهمین جشنواره فناوری نانو آغاز به کار کرد. در این دوره شرکت‌ها در ۱۲ بخش صنعتی مختلف حضور دارند. بیشترین سهم شرکت‌های این دوره به حوزه تولید نانومواد تعلق دارد به طوری که ۲۵ شرکت از میان ۱۱۱ شرکت در نمایشگاه سال جاری در بخش تولید نانومواد فعالیت دارند. تولیدکنندگان تجهیزات ساخت با ۲۲ شرکت در رتبه دوم قرار دارند و با فاصله زیاد در رتبه سوم، شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های آنالیز و مشخصه‌یابی قرار دارند که با ده شرکت در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو حضور دارند. ۹ شرکت‌ از حوزه نساجی، ۷ شرکت از خدمات تجاری‌سازی، ۷ شرکت از کشاورزی و بسته‌بندی، ۷ شرکت از سلامت و بهداشت و ۷ شرکت از صنعت خودرو در این نمایشگاه شرکت دارند. ۱۷ شرکت نیز ار حوزه‌های آب و محیط‌زیست، رنگ و پوشش، ساختمان و مواد پیشرفته در این دوره حضور دارند.

شرکت‌های صنعتی حاضر در دوازدهمین نمایشگاه نانو شامل سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، نانومواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته بازرگانی، شرکت‌های مشاوره‌ای و خدماتی و کارگزاران خدمات فناوری می‌شوند.

همچنین هیئت‌های خارجی از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت. در حالی دوازدهمین نمایشگاه نانو برگزار می‌شود که تاکنون ۴۵ کشور جهان مقصد صادرات محصولات فناوری ایران بوده است و صادرات در سال ۹۷، ۳۰ میلیون دلار آورده مالی در کشور داشته است.

لازم به ذکر است در سال ۹۷ حجم بازار محصولات فناوری نانو، ۲۵۶۰ میلیارد تومان بوده است.

دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو از ۱۸ الی ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸ در سالن‌های خلیج‌فارس و ملل میزبان علاقه‌مندان و فعالان حوزه فناوری‌نانو است.