فروش نانوفیلتر به ۶۰۰ شرکت داخلی

در بانک اطلاعاتی موجود در شرکت نانوفناوران خاور، نام ۶۰۰ مشتری وجود دارد که تاکنون فیلترهای این شرکت را تهیه و مورداستفاده قرار داده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده گستردگی بازار نانوفیلترهای نانوفناوران خاور است.

امیرحسین تقوی؛ مدیرعامل شرکت نانوفناوران خاور در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: «ما در حال حاضر در حال تولید دو محصول نانوفیلتر و نانوالیاف صنعتی هستیم. این نانوفیلترها در صنایع سیمان، فولاد، آرد، گچ، روغن نباتی و هر صنعتی که در جریان تولید غبار ایجاد می‌کند کاربرد دارد. فیلترهایی که تا به حال در کارخانجات و صنایع استفاده می‌شده میکروفیلتر بوده که قطعاً قابلیت فیلتراسیون بالایی ندارد ولی با نانوفیلترها به واسطه جذب بالا و فیلتراسیون سطحی که با استفاده از نانوالیاف صنعتی انجام می‌شود قابلیت غبارگیری تا سطح قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.»

تقوی با اشاره به راندمان بالای نانوفیلترها گفت: «این فناوری باعث می‌شود راندمان فیلتر افزایش ‌پیدا کند و فیلتراسیون سطحی شود، در عین حال طول عمر فیلتر افزایش می‌یابد این در حالی است که مصرف انرژی دستگاهی که از این فیلتر استفاده می‌کند کاهش می‌یابد چون وقتی فیلتر دیرتر اشباع می‌شود افت فشار کمتری ایجاد می‌کند و در نتیجه توان دستگاه را بالا می‌برد.»

مدیرعامل شرکت نانوفناوران خاور گفت: «در حال حاضر ۶۰۰ کارخانه بزرگ صنعتی از جمله فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان از محصولات ما استفاده می‌کنند. ما در سال جاری بیش از ۱۰۰۰۰ فیلتر به فولاد مبارکه فروخته‌ایم.»

تقوی گفت: «این شرکت‌ها در ابتدا مایل به استفاده از این محصول نبودند ولی در بررسی‌ها وقتی طول عمر فیلترها و جذب ذرات و خروجی آن را مشاهده کردند درخواست آن‌ها رو به افزایش رفت.»

ماسک‌هایی که در صنایع مختلف به اجبار توسط کارگران استفاده می‌شوند غالباً ماسک‌های بی‌کیفیت و سنگینی است که تنفس را برای استفاده‌کننده سخت می‌کند. تقوی با اشاره به این مطلب معتقد است نانوماسک‌های تولیدی شرکت نانوفناوران خاور با استفاده از فناوری نانو در عین جذب بالای ذرات مضر، بسیار سبک هستند.

امیرحسین تقوی در ادامه گفت: «ما در حال حاضر خدمات پوشش نانوالیاف صنعتی را نیز ارائه می‌دهیم. این خدمت به شرکت‌هایی که مایل به ارتقای محصول خود هستند این امکان را می‌دهد که بدون اینکه متحمل هزینه بالای خرید دستگاههای ساخت نانوالیاف مثل دستگاه الکتروریسی صنعتی شوند محصول خود را به یک محصول نانویی ارتقا دهند و همچنین با گرفتن این خدمت و اعتبار ما برای محصولات خود گواهی نانومقیاس بگیرند. با ارائه این خدمت به‌طور مثال در نیروگاه‌ها استفاده از نانوماسک‌ها و نانوفیلترهای صنعتی پیشرفت قابل توجهی داشته است.»

مهندس تقوی  با اشاره به اینکه در سال ۹۷ رکود اقتصادی وجود داشته است گفت: «ما در سال ۹۷ و سال جاری با توجه به رکود اقتصادی کشور ۵۰ درصد افزایش فروش نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم و در بازار خارجی نیز درخواست‌هایی از کشور هلند داریم. در کشور هلند به دلیل رونق دامداری بحث آلودگی محیط زیست توسط خروجی این صنعت بسیار مورد توجه است و فیلترهای شرکت ما به دلیل گیراندازی ذرات زیر ۵/۲ میکرون بسیار مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است همچنین شرکت دیلمان فیلتر که سازنده فیلترهای نیروگاهی است و شرکت آذرماسک از متقاضیان خدمات شرکت ما با قرارداد بلندمدت است.»

مدیرعامل شرکت نانوفناوران خاور معتقد است برقراری فرهنگ استفاده از ماسک، شرکت‌های تولیدکننده را به دریافت درخواست‌های بیشتر ماسک‌های باکیفیت نانویی سوق می‌دهد. بنابراین این شرکت در یک بازه زمانی اقدام به توزیع رایگان ماسک‌های تولیدی خود در بین نانوایی‌های یک استان کرده است تا افراد با مزیت استفاده از ماسک با کیفیت که گواهی نانومقیاس گرفته است آشنا شوند.

شرکت نانوفناوران خاور ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در محل دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، سالن خلیج فارس میزبان علاقه‌مندان و صنعتگران حوزه فناوری نانو است.