طرح سامان‌دهی و توسعه محصولات آموزشی فناوری‌نانو

طرح ساماندهی و توسعه محصولات آموزشی فناوری‌نانو برای کمک به ارتقاء محصولات آموزشی فناوری‌نانو به زودی آغاز می‌شود. در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو، برخی از محصولات آموزشی معرفی می‌شوند که به زودی طرح تاییدیه آموزشی نانو برای این محصولات اجرا خواهد شد.

یکی از دستاوردهای ستاد توسعه فناوری‌نانو طی یک دهه گذشته اجرای طرح سامان‌دهی به محصولات نانو با اعطاء گواهی نانومقیاس و نانونماد است. با توجه به اهمیت بخش آموزش، ستاد توسعه فناوری‌نانو قصد دارد تا در بخش محصولات آموزشی کاری مشابه را انجام دهد. از این رو این ستاد موضوع اعطاء «تاییدیه آموزش نانو» را در دست اجرا دارد و برای این کار غرفه‌ای در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو به این موضوع اختصاص داده شده است.

محمد اتراکی؛ عضو تیم کارگزار طرح سامان‌دهی و توسعه محصولات آموزشی فناوری نانو می‌گوید: «در حال حاضر ۱۹۳ محصول در حوزه آموزش نانو از قبیل تجهیزات، کتاب‌های آموزشی، سی‌دی، اسباب‌بازی و کیت آموزشی در بازار شناسایی شده و برخی از این محصولات در غرفه‌ مربوط به این طرح در جشنواره فناوری‌نانو به نمایش گذاشته شده است.»

وی‌ می افزاید: «طی ماه‌های گذشته با تولیدکنندگان این محصولات ارتباط گرفتیم تا از آن‌ها برای شرکت در این طرح سامان‌دهی دعوت کنیم. در اولین سال حضور در نمایشگاه، تنها به معرفی این محصولات در نمایشگاه بسنده شده است، اما به زودی دستورالعمل‌های سامان‌دهی این محصولات اجرا شده و فرآیند اعطاء تاییدیه محصولات آموزشی نانو آغاز خواهد شد. شرکت‌های تولیدکننده این محصولات می‌توانند با دریافت این تاییدیه از مزایای آن استفاده نمایند. ستاد نانو به شرکت‌های دریافت کننده تاییدیه در توسعه محتوایی و کیفی محصولات کمک خواهد کرد و همچنین این شرکت‌ها می‌توانند از حمایت ستاد نانو و معاونت علمی ریاست جمهوری استفاده کنند.»

اتراکی درباره برنامه‌های این طرح می‌گوید: «به زودی سایت مربوط به این طرح راه‌اندازی شده و فراخوانی برای شرکت‌ها داده خواهد شد. رویکرد ما کمک به توسعه محصولات و ارتقاء شرکت‌ها است و در ادامه از این شرکت‌ها حمایت مالی خواهد شد.»

لازم به ذکر است غرفه طرح ساماندهی و توسعه محصولات آموزشی فناوری‌نانو در سالن خلیج‌فارس در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو دایر است.