اندود سیمانی ضدحریق؛ از سازه‌های ساختمانی در برابر آتش محافظت می‌کند

خانه نانویی دوازدهمین جشنواره فناوری نانو میزبان اندود سیمانی ضدحریق شرکت رنگ و رزین الوان است. این محصول به همراه نانوسیل، چسب مگا استون و لاک اکریلیک مات و نیمه‌مات از دیگر محصولات نانویی این شرکت است که برای استفاده در صنعت ساختمان به بازار عرضه شده است.

هرساله همزمان با برگزاری جشنواره فناوری نانو محصولات نانویی حوزه عمران در غرفه‌ای با نام خانه نانویی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.

امسال نیز طبق روال سال‌های قبل چندین محصول نانویی در غرفه خانه نانویی ارائه شده که در این بین می‌توان به کاشی‌های آنتی‌باکتریال  و دستشویی آنتی‌باکتریال اشاره کرد. اندود سیمانی ضد حریق نانویی یکی از محصولات خانه‌نانویی دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو  بوده که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این محصول که چندی پیش وارد لیست فهرست‌بها شده، گزینه مناسبی برای استفاده در پروژه‌های صنعت ساختمان است. این نانومحصول که گواهی‌ نانومقیاس دریافت کرده‌، روی اسکلت‌های فلزی قرار می‌گیرد تا دمای تحمل این اسکلت‌ها افزایش یابد. با این کار، ساختمان زمان طولانی‌تری را در حین حریق تحمل می‌کند. استفاده از اندود سیمانی ضدحریق در ساختمان‌ها موجب می‌شود تا فلزات اندود شده قادر باشند استحکام خود را در دماهای بالا حفظ کنند. این محصول می‌تواند ایمنی ساختمان را افزایش داده و به آتش‌نشان‌ها فرصت بیشتری برای اطفای حریق دهد. استفاده از اندود سیمانی ضدحریق در ساختمان‌ها موجب می‌شود تا فلزات اندود شده قادر باشند استحکام خود را تا چند ساعت در دمای ۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد حفظ کنند.

محمد رادنیا؛ مدیر روابط عمومی رنگ الوان درباره اندود سیمانی ضدحریق نانویی الوان، می‌گوید: «این محصول روی اسکلت‌های فلزی قرار می‌گیرد تا دمای تحمل این اسکلت‌ها افزایش یابد. با این کار، ساختمان زمان طولانی‌تری را در حین حریق تحمل می‌کند.»

شرکت رنگ و رزین الوان حضور پررنگی در خانه نانویی دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو داشته است. این شرکت در حال حاضر پوشش ضدحریق سیمان، نانوسیل، چسب مگا استون و لاک اکریلیک مات و نیمه‌مات را در لیست محصولات نانویی خود دارد. چسب مگااستون به عنوان جایگزینی برای ملات‌های فعلی ساختمانی بوده و برای چسباندن سنگ، بتن و آجر به فلز به کار می‌رود. چسبندگی عالی، سبکی و سهولت کاربرد و تمیزی، این محصول را نسبت به ملات‌های فعلی متمایز و ارجح نموده است. به دلیل مقاومت بالای این ملات به آب جهت گرفتن بند کاشی و آب‌بندی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.