انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با رئیس شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نانو تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی امضاء شد.

به گفته دکتر رضا اسدی‌فرد؛، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی این تفاهم‌نامه به این منظور منعقد شد تا توان آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در قالب پلتفرمی که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی دارد، در اختیار تمام محققان کشور قرار گیرد. این تفاهم‌نامه در راستای قرار دادن زیرساخت شبکه در اختیار دانشگاه آزاد و نیز تشویق مراکز آزمایشگاهی دانشگاه آزاد از سوی این مرکز است تا در دانشگاه آزاد شبکه‌ای مانند شبکه آزمایشگاهی ایجاد شود و در نهایت با ترکیب این دو شبکه، شبکه بزرگ‌تری با قابلیت‌های فراتر ایجاد شود که کل کشور را پوشش خواهد داد.

شبکه بزرگ آزمایشگاهی که در راستای امضاء تفاهم‌نامه‌ بین دکتر بابک نگاهداری، رئیس شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا اسدی‌فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایجاد خواهد شد، کل استان‌ها و بسیاری از شهرها را پوشش می‌دهد. به گفته اسدی‌فرد، این شبکه در حال حاضر ۷۰ شهر را تحت پوشش دارد و انتظار می‌رود با شکل‌گیری شبکه‌ آزمایشگاهی وسیع‌تر، تعداد شهرهای تحت پوشش در کشور به ۱۰۰ شهر برسد. دانشگاه آزاد اسلامی از نظر واحدها، بزرگ‌ترین دانشگاه کشور است و این به شبکه کمک می‌کند که پوشش جغرافیایی موضوعی و فناوری را گسترش دهد.

نگاهداری؛ رئیس شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره امضاء این تفاهم‌نامه می‌گوید: «در راستای افزایش شبکه‌سازی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها، این امضاء تفاهم‌نامه یکی از رویکردهایی است که می‌تواند به توسعه توانمندی‌ها در هر حوزه‌ای کمک کند. یکی از حوزه‌های اصلی که دانشگاه آزاد اسلامی در آن قابلیت‌های بالا و تمرکز مدیریتی بالایی دارد، بحث شبکه آزمایشگاهی است که اتصال شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به شبکه آزمایشگاهی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری اتفاق فرخنده‌ای است که بعد از یکی دو سال پیگیری، امروز بستر آن فراهم شد.»

رئیس شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه می‌گوید: «امیدواریم این اتفاق باعث شود تا همکاری‌ها نسبت به گذشته با قدرت بیشتری پیش رود. ما قصد داریم تمام مراکز آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را در آینده‌ای نزدیک به این شبکه متصل کنیم».

نگاهداری در انتها به توسعه ۷۰ درصد محصولات نانوی دانشگاه آزاد اسلامی و حضور آن‌ها در نمایشگاه فناوری‌های نانوی امسال اشاره کرد و از اهتمام ویژه محققان حوزه نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این بخش ابراز خوشحالی کرد.