اعلام آمادگی بانک پاسارگاد برای همکاری با ستاد نانو

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ساختاری در ۷ گروه مختلف و بخش دانش‌آموزی برای گروه مالی پاسارگاد تعریف خواهد کرد تا در زمینه تجاری‌سازی ایده‌های نانویی همکاری‌هایی صورت گیرد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ساختاری در ۷ گروه مختلف و بخش دانش‌آموزی برای گروه مالی پاسارگاد تعریف خواهد کرد تا در زمینه تجاری‌سازی ایده‌های نانویی همکاری‌هایی صورت گیرد.

مجید قاسمی؛ رییس دانشگاه خاتم و مدیرعامل بانک پاسارگاد بعد از بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو در مورد غرفه دانش‌آموزی و باشگاه نانو گفت: «با بازدید از دستاوردهای دانش‌آموزان تصور نمی‌کردم که این نمایشگاه دارای این همه شور و کیفیت باشد مخصوصا غرفه دانش‌آموزی که بازدید کردم به نظرم رسید که باید حتما یک مجموعه حمایتی خیلی قوی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان به آینده امیدوار شده و موانعی را سر راه خود احساس نکنند و آنچه که در توان و ذهن دارند را به صحنه عمل و تولید محصول بیاورند.»

وی ادامه داد: «چنانچه سرمایه‌گذاری چه به لحاظ مالی و چه از جنبه‌های دیگر اگر از سنین پایین به آن پرداخته شود با رشد و گذر سن قوی‌تر عمل می‌کند. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری در سطوح پایین تحصیلی، قطعا سرمایه‌گذاری محکم‌تری برای آینده خواهد بود.»

رییس دانشگاه خاتم در مورد هدف از بازدید گفت: «هدف ما از حضور در نمایشگاه آشنایی با فناوری نانو بود این فناوری دنیایی است که نیاز به صرف وقت بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر دارد. در حال حاضر رشته نانو و کوانتوم در دانشگاه خاتم تدریس می‌شود این رشته دانشگاهی از سه سال گذشته تاکنون در مقطع کارشناسی‌ارشد سالانه ۷ دانشجو پذیرفته است. ویژگی‌های دانشجویان دانشگاه خاتم این است که همگی در سال اول به ثبت پتنت رسیده‌اند.»

مدیرعامل بانک پاسارگاد بعد از بازدید از دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در نشستی با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای بررسی راهکارهایی برای همراهی گروه مالی پاسارگاد در تجاری‌سازی ایده‌های نانویی شرکت کرد.

قاسمی بعد از این نشست گفت: «در نشست با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مقرر شد ساختاری متناظر با فعالیت‌های گروه مالی پاسارگاد از طرف ستاد تعریف شود که شامل ۷ گروه مختلف خواهد بود. البته بخش دانش‌آموزی در ساختاری دیگر قرار خواهد گرفت که این امر نه به لحاظ تخصصی بلکه به لحاظ سنی و انگیزه‌ای که در آن بخش وجود دارد است.»