ثبت رکوردی در فروش نقاط کوانتومی در سال ۲۰۱۹

ثبت رکوردی در فروش نقاط کوانتومی در سال ۲۰۱۹

شرکت نانوسیس اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ به دلیل رشد بازار تلویزیون و نمایشگر، تقاضا برای نقاط کوانتومی افزایش یافته است؛ از این رو، این شرکت رکورد جدیدی در فروش نقاط کوانتومی به‌دست آورده است. نانوسیس پیش‌بینی می‌کند که این روند در سال آینده نیز تداوم داشته باشد.

نانوسیس (Nanosys) یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی اعلام کرد که این شرکت رکورد تازه‌ای در فروش محصولات خود در سال جاری به ثبت رسانده است. بازار نمایشگرها که با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی شرکت نانوسیس ساخته می‌شوند وارد فاز تازه‌ای از رشد شده است به طوری که در سال ۲۰۱۹ این رشد به حدی بوده که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد خرید بیشتر از نقاط کوانتومی نانوسیس انجام شده است.

شرکت نانوسیس که در ابتدا یک استارت‌آپ در سیلیکون ولی بود در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مشتری دارد. افزایش میزان مشتری و تولید نقاط کوانتومی موجب افزایش درآمد این شرکت می‌شود.

مشتریان این شرکت شامل شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر و تلویزیون است که در میان آن‌ها برندهای بزرگی نیز قرار دارند.

پیش‌بینی می‌شود که تعداد مشتریان شرکت نانوسیس طی چند سال آینده باز هم افزایش پیدا کند، چرا که تولیدکنندگان تلویزیون این فناوری را وارد چرخه تولید خود کرده‌اند. اولین محصول سبز از نسل جدید محصولات حاوی نقاط کوانتومی به زودی وارد بازار می‌شود.

راسل گمپ، قائم مقام مدیریت این شرکت می‌گوید: «سال ۲۰۱۹ یک سال باور نکردنی برای رشد نانوسیس بود. افزایش تقاضا در بخش تلویزیون، عامل اصلی رشد بازار نقاط کوانتومی بود که موجب شد امسال ما رکورد جدیدی را ثبت کنیم. ما انتظار داریم که این روند در سال ۲۰۲۰ با پذیرش ال‌سی‌دی‌ها و معرفی محصولات جدید به بازار ادامه پیدا کند.»

دارایی‌های فکری نانوسیس در حوزه نقاط کوانتومی، بالغ بر ۴۵۰ پتنت و پرونده ثبت اختراع بوده که در طیف وسیعی از کشورها، از جمله آمریکا، اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، چین، هند، استرالیا و برزیل به ثبت رسیده‌اند. این شرکت بیشتر به دلیل پیشگامی در توسعه و عرضه پیشرفته‌ترین فناوری‌های نقاط کوانتومی در صنعت صفحات نمایشی مشهور بوده و فناوری‌های اختصاصی این شرکت شامل «QDEF» و «QDOG» است که قادر به تولید نسل جدیدی از نمایشگرها با وضوح رنگ بالا، بهره‌وری باورنکردنی و هزینه پایین‌تر است. تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی، بالغ بر ۱۰ میلیون دستگاه الکترونیکی مصرفی نظیر تبلت، مانیتور و تلویزیون از برندهای مشهور جهانی از فناوری انحصاری نقاط کوانتومی نانوسیس استفاده نموده‌اند.