اختصاص بودجه‌ای برای توسعه باتری‌های حالت جامد با نانوکامپوزیت

اختصاص بودجه‌ای برای توسعه باتری‌های حالت جامد با نانوکامپوزیت

شرکت تلگا اعلام کرد که موفق به دریافت حمایت مالی به‌منظور توسعه آند باتری‌های حالت جامد شده است. قرار است از نانوکامپوزیت کربنی برای ساخت این آندها استفاده شود.

شرکت تلگا ریسورسز (Talga Resources) یکی از تولیدکنندگان مواد آندی پیشرفته و افزودنی‌های گرافنی است. این شرکت اعلام کرد که شرکت تابعه آن، تلگا تکنولوژیز، موفق به دریافت حمایت مالی از پیشگامی چالش باتری فارادی شده است. این حمایت مالی برای توسعه آندهای گرافیتی به‌منظور استفاده در باتری‌های حالت جامد صرف خواهد شد.

فارادی ۲۴۶ میلیون پوند برای تحقیقاتی در حوزه توسعه مواد پیشرفته مورد استفاده در باتری درنظر گرفته است. باتری‌های حالت جامد یک حوزه نوظهور در فناوری باتری‌های قابل شارژ هستند که می‌توانند انرژی بالایی را تامین کرده و در عین حال ایمن نیز هستند. در این باتری‌ها از پلیمرها، مواد سرامیک و شیشه به جای الکترولیت‌های قابل اشتعال استفاده شده‌است.

شرکت‌های خودروسازی نظیر تویوتا، فولکس واگن، هیوندا و بی‌ام‌دبلیو به دنبال استفاده از این باتری‌ها تا سال ۲۰۲۵ هستند. شرکت‌هایی نظیر بوش و نیسان نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده و روی استارت‌آپ‌های فعال در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند. براساس اطلاعات منتشر شده پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ بازار این حوزه به ۴ میلیارد دلار برسد.

یکی از مشکلات در مسیر توسعه این باتری‌ها، ساخت آند است جایی که مواد لیتیم فلزی می‌تواند مشکلاتی در فرآیند شارژ/دشارژ ایجاد کند و حتی ایمنی را نیز به خطر اندازد. شرکت تلگا برای حل این مشکل از کامپوزیت گرافنی استفاده کرده است که مزیت‌های زیادی نسبت به فناوری‌های رایج دارد.

در پروژه‌ای با عنوان Cathodes, Anodes, and Solid-state Electrolytes for Lithium Ion Batteries که این شرکت قرار است کار کند آند ویژه‌ای به‌منظور استفاده در الکترولیت‌های حالت جامد ساخته می‌شود تا چالش‌های صنعتی این حوزه رفع شود. برای این منظور، کنسرسیومی تشکیل شده که به دنبال نوآوری برای انجام این پروژه است.

مارک تامپسون مدیرعامل شرکت تلگا می‌گوید: «تامین بودجه این پروژه، گامی در مسیر توسعه باتری‌ها است. ما آند جدیدی طراحی می‌کنیم که بتواند در باتری‌های جدید از آن استفاده کرد.»

با اعلام توافق‌نامه توسعه مشترک این فناوری توسط کنسرسیوم، کار روی این پروژه آغاز شده‌است.