مشارکت با پروژه پرچم‌داری گرافن برای ارتقاء صنعت بسته‌بندی

مشارکت با پروژه پرچم‌داری گرافن برای ارتقاء صنعت بسته‌بندی

یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه بسته‌بندی، با پروژه پرچم‌داری گرافن اروپا مشارکت کرده تا از مزیت‌های گرافن در ارتقاء صنعت بسته‌بندی استفاده کند.

شرکت تترا پک (Tetra Pak) به پروژه پرچم‌داری گرافن اتحادیه اروپا پیوست. این شرکت به‌عنوان تنها نماینده از صنعت بسته‌بندی در این برنامه مشارکت دارد تا از گرافن برای توسعه صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده شود.

سارا سایمون از مهندسان شرکت تترا پک می‌گوید: «شرکت تترا پک وارد مشارکت در پروژه پرچم‌داری گرافن اروپا شده است؛ این مشارکت مصداقی از روحیه علاقه به نوآوری برای ارتقاء در شرکت تترا پک است. این باعث افتخار است که ما تنها نماینده صنعت بسته‌بندی در این طرح هستیم، مشارکت در این طرح به صنعت بسته‌بندی کمک می‌کند تا از طریق تحقیق و توسعه چند رشته‌ای با دیگر شرکاء صنعتی‌مان بر چالش‌های این حوزه غلبه کنیم.»

تترا پک در بخش بسته‌بندی دارای یک بخش تحقیق و توسعه پیشرو بوده که به دنبال استفاده از مزیت‌های گرافن در در این صنعت است.

بسته‌بندی‌ نوآورانه به دنبال یافتن روش‌های استفاده از گرافن است تا از این ماده برای ایجاد پوشش‌هایی در صنعت بسته‌بندی استفاده کند و در نهایت میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن را در زنجیره بسته‌بندی کاهش دهد.

گرافن می‌تواند با فعال کردن قابلیت‌های جدید و همچنین با ایجاد امکان بازیافت مجدد، عملکرد مواد بسته‌بندی فعلی را ارتقاء دهد.

در بسته‌بندی‌های هوشمند، توسعه حسگرهای انعطاف‌پذیر بسیار نازک گرافنی می‌تواند برای مصرف‌کننده مزیت‌های زیادی به ارمغان ‌آورد. این حسگرها زمانی که با بسته‌بندی ترکیب شوند، موجب می‌شوند تا مصرف‌کننده اطلاعات زیادی درباره محصول به‌دست آورد. حسگرهای گرافنی می‌توانند کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر از حسگرهای رایج باشند.

استفاده از گرافن می‌تواند منجر به نسل جدیدی از حسگرها شود. بررسی چگونگی استفاده از کامپوزیت‌های گرافنی برای سبک‌تر کردن تجهیزات و کاهش مصرف انرژی یکی از مواهب مشارکت در این پروژه است. با ایجاد اصلاحاتی در تجهیزات می‌توان نیاز به خرید را برای مصرف‌کننده کاهش داد و با این کار در پول و زمان صرفه‌جویی کرد.