رونمایی از نانومحصول ضدجعل، مناسب برای انواع سطوح

رونمایی از نانومحصول ضدجعل، مناسب برای انواع سطوح

نانوتک ‌سکیوریتی محصول جدید خود در حوزه فناوری ضدجعل را رونمایی کرد. در این فناوری امکان ایجاد آرایه‌های نانومقیاس روی انواع مختلف سطوح فراهم می‌شود.

شرکت کانادایی نانوتک ‌سکیوریتی (Nanotech Security) محصول جدید خود موسوم به KolourDepth را در ونکوور رونمایی کرد. این محصول که در حوزه امنیت ضدجعل است حاوی رنگ، حرکت و ساختار سه‌بعدی است.

در بیانیه این شرکت آمده است که ترکیبی از فناوری‌نانو، الگوریتم‌های اختصاصی و روش‌های تولید استاندارد موجب خلق محصول جدیدی در حوزه فناوری‌های ضدجعل شده‌است. گفته می‌شود که KolourDepth برای تولیدکنندگان و طراحان اسکناس بسیار پرکاربرد است و می‌تواند ویژگی‌های غنی و جعل روی اسکناس‌ها ایجاد نماید.

تونی بولاک، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «این محصول متناسب با نیاز مشتری قابل تغییر است. در این محصول از عناصر امنیتی پیشرفته‌ای مانند تصاویر سه‌بعدی، تصاویر رنگی و حرکت در جهت‌های مختلف استفاده شده است. همچنین می‌توان با این فناوری، الگوهای میکرو و نانومقیاس در اسناد و اسکناس‌ها ایجاد نمود. الگوریتم‌های این محصول می‌توانند با یک سیستم چاپ پرتو الکترونی ایجاد شوند.

نانوتک ‌سکیوریتی از فناوری‌نانو برای ایجاد الگوهای ضدجعل استفاده می‌کند به طوری که اجزاء نانومقیاس را درون سطح قرا می‌دهد؛ بنابراین می‌توان میلیاردها آرایه را روی فلز یا پارچه قرار داد. نانوساختارهای مورد استفاده این شرکت بین ۵۰ تا ۲۵۰ نانومتر است. این شرکت می‌گوید که این فناوری می‌تواند آرایه‌ها را روی طیف وسیعی از سطوح از جمله پلیمر، کاغذ و حتی پارچه قرار دهد.

این شرکت فناوری دیگری نیز دارد که نوعی تغییر رنگ در اثر چرخش محصول است. برای مثال با حرکت دادن محصول به زوایای مختلف، رنگ محصول تغییر می‌کند. این شرکت با استفاده از فناوری KolourOptik™ خود امکان تولید رنگ‌های سفید و سیاهی را فراهم می‌کند که با فناوری‌های رایج قابل دست‌یابی نیست.

این شرکت یکی از تولیدکنندگان محصولات امنیتی مبتنی بر فناوری‌نانو است. نانوتک سکیوریتی برای تولید برخی از محصولات از فناوری تحت لیسانس دانشگاه زیمون فریسر استفاده می‌کند. این شرکت با استفاده از فناوری‌های پتنت‌ شده به تولید محصولاتی در حوزه قضایی، دوربین‌های دید در شب و سیستم‌های ردیابی پرداخته است.