بودجه ۵٫۶ میلیون دلاری وزارت دفاع آمریکا برای نانوداربست ترمیم استخوان

بودجه ۵٫۶ میلیون دلاری وزارت دفاع آمریکا برای نانوداربست ترمیم استخوان

با تامین بودجه ۵٫۶ میلیون دلاری، پروژه ساخت داربست رشد استخوان با استفاده از فناوری‌نانو وارد مرحله تازه‌ای شد. این داربست می‌تواند رشد استخوان را تسریع کرده و به کسانی که به دلیل بیماری یا حوادث، بخشی از استخوان خود را از دست داده‌اند کمک کند.

وزارت دفاع آمریکا بودجه ۵٫۶ میلیون دلاری در اختیار دانشگاه آرکانساس قرار داده است تا با استفاده از این بودجه روی ساخت داربست‌های NuCress کار کند، داربست‌هایی که برای ترمیم بافت استخوانی مناسب است.

این بودجه موجب می‌شود تا چند تیم تحقیقاتی بین رشته‌ای از دانشگاه‌های آرکانساس و دانشگاه تنسس به گرد هم آمده تا روی توسعه این فناوری کار کنند.

الکس بریس و دیوید اندرسون از سال ۲۰۰۶ با یکدیگر برای توسعه ادوات پزشکی همکاری دارند. داربست NuCress در مراحل پایانی توسعه آزمایشگاهی بوده و می‌تواند از مرحله آزمایشگاهی به تست‌های کلینیکی وارد شود. این فناوری پتانسیل بالایی برای استفاده در بیمارستان‌های نظامی و غیرنظامی دارد. این حمایت مالی می‌تواند به تجاری‌سازی این داربست کمک شایانی کند.

جان بولتزمن از پروپوزال مربوط به این پروژه حمایت کرد و در تامین بودجه فدرال برای تحقیقات اولیه نقش داشت؛ او به این تیم تحقیقاتی تبریک گفت.

بولتزمن می‌گوید: «فناوری بازسازی استخوان برای سربازان ما که دچار آسیب‌های جدی می‌شوند اهمیت زیادی دارد. شرکت یو‌ای‌لیتل راک و همکارانش پیشرفت چشمگیری در تهیه این رهیافت جدید با استفاده از فناوری‌نانو نقش مهمی داشته‌اند تا این فناوری به مرحله آزمایش‌های بالینی برسد.»

داربست NuCress ابزاری قابل کاشت در بدن بوده که موجب بازسازی استخوان در بخش‌هایی که شکستگی اتفاق افتاده می‌شود. این قطعه باعث رشد استخوان در جاهایی که استخوان از بین رفته شده و بیمار را از انجام چندین عمل جراحی بی‌نیاز می‌کند.

بیریس، مدیر مرکز یو‌ای لیتل راک در مرکز فناوری‌نانو یکپارچه می‌گوید: «من از دیدن نتیجه بیش از یک دهه کار مشارکتی با حمایت مداوم وزارت دفاع لذت می‌برم و مشتاقانه منتظر می‌مانم تا این که این محصول از نظر بالینی تایید و وارد بازار شود.»

چنین فناوری برای طیف وسیعی از مردم از جمله سربازان آسیب‌دیده، قربانیان حوادث و بیماران مبتلا به بیماری‌های استخوان مناسب است.