ترکیب فناوری‌های دو شرکت برای تولید نانوحسگر تشخیص ژنوم

ترکیب فناوری‌های دو شرکت برای تولید نانوحسگر تشخیص ژنوم

شرکت کاردیا برای توسعه حسگرهای ژنوم با شرکت نانوسنس ادغام شد. با این کار فناوری تراشه کریسپر نانوسنس با فناوری نانوزیست‌حسگری شرکت کاردیا ترکیب می‌شود تا ابزاری برای تشخیص جهش‌های ژنتیکی ارائه شود.

شرکت کاردیا (Cardea) اعلام کرد که فرآیند خرید شرکت نانوسنس اینویشنز را نهایی کرده است. نانوسنس شرکتی است که روی ساخت تراشه کریسپر فعالیت می‌کند. کاردیا ماه سپتامبر اعلام کرد که به زودی خرید شرکت نانوسنس را انجام خواهد داد، این اعلامیه هم‌زمان با اطلاع‌رسانی درباره برنامه دسترسی اولیه به حسگر ژنوم منتشر شده بود.

حسگر ژنوم با استفاده از فناوری تراشه کریسپر، اولین موتور جستجوی DNA جهان است. این فناوری می‌تواند گوگل ژنوم برای تشخیص جهش‌های ژنتیکی و اختلافات ژنوم باشد.

ادغام این دو شرکت باعث می‌شود تا قدرت فناوری تراشه کریسپر شرکت نانوسنس با زیرساخت زیست‌حسگری گرافن شرکت کاردیا ترکیب شود. کاردیا با این کار می‌تواند نسخه پیشرفته از ترانزیستور مبتنی بر زیست‌شناسی را تولید کند. راهبرد Powered by Cardea در واقع مجموعه‌ای از محصولات جدیدی با محوریت تراشه کریسپر DNA است که از طریق مشارکت کاردیا با شرکت‌های بزرگ در بازارهای مختلف تولید و عرضه می‌شود.

مایکل هلتزن، مدیرعامل شرکت کاردیا می‌گوید: «ما بسیار خرسند هستیم که اعلام می‌کنیم مدیران این دو شرکت تصمیم برای ترکیب این دو شرکت گرفته‌اند و از ادغام آن‌ها حمایت می‌کنند. من می‌خواهم از همه کسانی که این امکان را فراهم کردند تشکر کنم. ما در اینجا در کاردیا هیجان‌زده هستیم تا توانمندی خود را با توانایی‌های شرکت نانوسنس ترکیب کرده و قدرت خود را گسترش دهیم.»

نانوسنس فعالیت خود را با نام تجاری کاردیا ادامه خواهد داد و در بخش حسگرهای ژنوم و ابزارهای دیگر به فعالیت خواهد پرداخت. آن‌ها در حال حاضر کاربردهای پذیرفته شده‌ای را برای برنامه دسترسی زودهنگام به حسگر ژنوم تعریف کرده‌اند. پیش از عرضه این فناوری در سطح جهانی، عده‌ای معدود به این برنامه دسترسی خواهند داشت.

هلتزن می‌افزاید: «با نانوسنس به‌عنوان شریک نوآوری داخلی ما، به زودی همکاری نوآورانه‌ای را با دیگر شرکت‌ها آغاز می‌کنیم. در حال حاضر آماده استفاده از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده هستیم که ما را به سطح جدیدی سوق خواهد داد.»