تامین بودجه‌ای برای توسعه ایمنی‌درمانی سرطان با فناوری‌نانو

تامین بودجه‌ای برای توسعه ایمنی‌درمانی سرطان با فناوری‌نانو

شرکت ورسیو حمایت مالی ۵۰ میلیون دلاری برای توسعه فناوری ایمنی‌درمانی سرطان با کمک ماکروفاژها جمع‌آوری کرده است. این بودجه توسط چند شرکت سرمایه‌گذار تامین شده است.

شرکت ورسیو تراپیوتیکس (Verseau Therapeutics) اعلام کرد که حمایت مالی برای تحقیقاتی ویژه‌ درباره سرطان جمع‌آوری کرده است. بودجه ۵۰ میلیون دلاری این مرکز توسط شرکت‌های مختلف تامین شده است. به تازگی جورج گلومبسکی، معاون اجرایی سابق شرکت سلژن، به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره این شرکت انتخاب شده است.

ورسیو در حال توسعه فناوری ایمنی‌درمانی به‌منظور مدولاسیون ماکروفاژها است. بخشی از این بودجه قرار است روی توسعه برنامه‌های تلفیق‌کننده ماکروفاژ هزینه شود.

ماکروفاژها می‌توانند نقش‌های مختلف عملکردی در پاسخ به سیگنال‌های موجود در محیط ارائه دهند که از آن جمله می‌توان به توانایی پاسخ‌‌دهی به التهاب‌های حاصل از سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. ورسیو مجوز فناوری رهایش siRNA، نوعی نانوذره لیپیدی را از آزمایشگاه موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده است. ورسیو از چنین فناوری رهایشی به‌عنوان بخشی از سامانه‌ای برای کشف هدف‌های ماکروفاژ‌ها استفاده می‌کند.

در این برنامه ماکروفاژ‌ها از نو برنامه‌ریزی می‌شوند تا سلول‌های T را فعال کرده و سلول‌های دیگر را برای تولید یک واکنش ضدتومور هماهنگ و قدرتمند جذب کند.

کریستین بانت از مدیران شرکت ورسیو می‌گوید: «ایمنی‌درمانی تنها در ۲۵ درصد از سرطان‌ها قابل استفاده است، سرطان‌هایی که سلول‌های T درگیر آن هستند. با هدف‌ قرار دادن ماکروفاژ‌ها که در ۷۵ درصد از تومورهای انسانی وجود دارد، ما معتقدیم که می‌توان مزایای بالینی بالقوه‌ ایمنی‌درمانی را در یک جمعیت بزرگ به کار برد. تلفیق ماکروفاژ‌ها به‌عنوان منوتراپی همراه با دیگر روش‌های درمانی می‌تواند فواید بالینی را برای بیماران به‌وجود آورد.»

تاتیانا نوروبرانستیوا از بنیان‌گذاران شرکت ورسیو می‌گوید: «با استفاده از این پلتفورم ما می‌توانیم PSGL-1 را که یک مولکول متصل شونده در ماکروفاژهای مرتبط با تومور است، شناسایی کنیم. این آنتی‌بادی ما طراحی شده تا ماکروفاژ‌های بازدارنده مربوط به تومور در محرک‌های پاسخ ایمنی ضدسرطان را از نو برنامه‌ریزی کند.

ورسیو بیش از دوازده هدف مختلف را در معرض روش‌های درمانی نظیر آنتی‌بادی منوکلونال قرار داده و تاییدیه آن‌ها را دریافت کرده است.