تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه قطعات الکترونیکی با چاپ سه‌بعدی

تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه قطعات الکترونیکی با چاپ سه‌بعدی

شرکت نانودیمنشن تفاهم‌نامه‌ای با یک مرکز نوآوری در کره‌جنوبی به امضا رسانده تا به تولید ادوات الکترونیکی با استفاده از چاپ سه‌بعدی به این مرکز کمک کند.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) که در حوزه لوازم الکترونیکی چاپ سه‌بعدی فعالیت دارد، با مرکز نوآوری فناوری کره‌جنوبی (CBTP) تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. براساس این توافق‌نامه همکاری چند ساله، دو شرکت برای تسهیل زنجیره فرآیند تولید قطعات الکترونیک با هم همکاری خواهند کرد. محصولات این همکاری مشترک در بخش‌های مختلف از جمله کالاهای مصرفی، حمل‌ونقل، انرژی، سلامت، زیست‌شناسی و فناوری اطلاعات هوشمند نظیر اینترنت اشیا استفاده خواهد شد. در این محصولات از افزودنی شرکت نانودیمنشن استفاده خواهد شد.

CBTP یک موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی در کره است که توسط دولت کره‌جنوبی پشتیبانی می‌شود و به دنبال ترغیب همکاری بین صنعت و دانشگاه است. این موسسه که ۱۵ سال سابقه فعالیت دارد به دلیل مشارکت ارزشمند خود در تحقیقات و تجارت، جوایز ملی دریافت کرده است.

نانودیمنشن یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ چاپگر و افزودنی مورد استفاده در چاپ است. این شرکت از فناوری‌‌نانو برای تولید جوهر استفاده می‌کند. نانودیمنشن در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و به ‌دنبال استفاده از نانومواد در بخش چاپ است. این شرکت پتنت‌های متعددی در بخش تولید بوردهای مدارچاپی به ثبت رسانده است.

اگرچه ماه اکتبر اعلام رسمی همکاری میان CBTP و نانودیمنشن است، اما محققان این مرکز قبلا کارهای توسعه‌ای مختلفی را با چاپگر سه‌بعدی نانودیمنشن موسوم به دراگون‌فلای انجام داده‌اند. ساخت یک دستگاه مخابراتی اینترنت اشیا با کمک چاپ سه‌بعدی یکی از محصولات این همکاری مشترک است. DragonFly برای استفاده در صنعت الکترونیک طراحی شده است که شرکت‌ها با استفاده از آن قادرند محصولات الکترونیکی خود را تولید کنند. با استفاده از این سامانه، مهندسان و طراحان می‌توانند از فلزات و پلیمرها برای تولید نمونه‌های اولیه از محصولات کاربردی الکترونیکی نظیر حسگر، آنتن، بوردهای مدار چاپی و دیگر ادوات استفاده کنند.

این دو مجموعه، خازن‌هایی برای بوردهای مدار چاپی با استفاده از این چاپگر تولید کرده‌اند. با ترکیب دانش و تخصص این دو مجموعه، امکان توسعه و ساخت ادوات الکترونیکی پیشرفته در کره‌جنوبی فراهم می‌شود.