همکاری دو شرکت برای تولید گرافن با کیفیت بالا از گرافیت

همکاری دو شرکت برای تولید گرافن با کیفیت بالا از گرافیت

دو شرکت کانادایی توافق‌نامه برای تولید مواد گرافنی از گرافیت امضا کردند تا در نهایت، گرافن با کیفیت بالا برای مصرف در حوزه‌های مختلف نظیر پوشش‌های ضدخوردگی تولید شود.

شرکت گرافن لیدر کانادا (Graphene Leaders Canada) همکاری مشترکی با شرکت ایگل گرافیت (Eagle Graphite) آغاز کرده است. این دو شرکت توافق‌نامه‌ای غیرالزام‌آور امضا کردند تا به‌صورت مشترک روی فرمولاسیون جدیدی از مواد پیشرفته گرافنی کار کنند. این توافق‌نامه در راستای یک سری آزمایش‌های موفقیت‌آمیز روی گرافیت‌های شرکت ایگل گرافیت به‌منظور تولید گرافن تهیه شده است.

این دو شرکت قرار است به سرعت مفاد توافق‌نامه را اجرایی کنند، توافق‌نامه‌ای که پنج‌ ساله بوده و در آن شرکت ایگل گرافیت متعهد شده تا تمام تلاش خود را برای اطمینان از تامین بدون وقفه گرافیت با کیفیت انجام دهد و با این کار نیاز شرکت گرافن لیدرز کانادا تامین شود. شرکت گرافن لیدرز کانادا نیز باید گرافیت مورد نیاز خود را به‌صورت انحصاری از ایگل تهیه کند و این کار تا زمانی که شرکت ایگل مقادیر مورد نیاز را مطابق مشخصات از پیش‌ تعیین شده گرافن لیدرز عرضه کند، ادامه خواهد داشت.

کیفیت، مشخصات و همچنین هزینه کار نیز به زودی مشخص خواهد شد و این کار به‌صورت مداوم بررسی و اعلام می‌شود.

این دو شرکت در ظر دارند حداکثر تا اول دسامبر ۲۰۱۹ توافق‌نامه خرید نهایی را اجرایی کنند. مواد تولید شده قرار است در پروژه‌های مختلف شرکت گرافن لیدرز کانادا نظیر بخش پوشش‌های ضدخوردگی استفاده شود.

جیمی دیث، مدیرعامل شرکت ایگل گرافیت می‌گوید: «ما از دیدن موفقیت تجاری شرکت گرافن لیدرز کانادا تا به امروز بسیار خوشحالیم و از این که تامین‌کننده انحصاری گرافیت با کیفیت بالا برای این شرکت هستیم، بسیار خرسندیم. برنامه‌های مربوط به گرافن پتانسیل‌ تاثیر مثبت بر جنبه‌های بی‌شماری از زندگی روزمره ما را دارد و ما مفتخریم که بتوانیم گرافن را به مرحله کاربرد برسانیم و در این مسیر، با تامین گرافیت برای تولید گرافن نقش خود را ایفا کنیم.»