بیشترین کاربرد نانواکسیدروی در تولید کرم‌های ضدآفتاب خواهد بود

بیشترین کاربرد نانواکسیدروی در تولید کرم‌های ضدآفتاب خواهد بود

براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است بازار نانواکسیدروی تا سال ۲۰۲۶ به رقم ۸۰۰ میلیون دلار خواهد رسید که محصولات کرم ضدآفتاب بیشترین سهم را در مصرف این نانومواد خواهند داشت.

به تازگی گزارشی توسط موسسه گلوبال مارکت اینسایت منتشر شده که در آن بازار نانواکسیدروی (ZnO) تا سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی شده است. براساس اطلاعات این گزارش، بازار نانواکسیدروی تا سال ۲۰۲۶ به رقم ۸۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

این گزارش بازیگران اصلی نانواکسیدروی را شرکت‌هایی نظیر BASF، Strem Chemicals Inc، NYACOL Nano Technologies Inc. ، Showa Denko، صنایع شیمیایی Sakai، شرکت Meliorum Technologies Inc. ، Inframat Advanced Material و SkySpring Nanomaterials می‌داند.

از آنجایی که ترکیب نانوساختارهای اکسیدروی با گرافن و نانوسلولز موجب کاهش ابعاد و تغییر شکل می‌شود، این ویژگی موجب شده تا تقاضا برای نانواکسیدروی در صنعت الکترونیک افزایش یابد.

افزایش تحول محصول در نانومواد موجب شده تا چشم‌انداز مثبتی نسبت به نانوذرات اکسیدروی در بخش زیست‌پزشکی ایجاد شود. کاربرد این نانومواد در بخش دارو و دارورسانی ضدسرطان، داروهای ضدباکتری و ضدمیکروبی، رهایش ژن، تصویربرداری از سلول و بخش زیست‌حسگری موجب شده تا فرصت‌های سودآور برای بازیگران بازار ایجاد شود. سهولت در اختلاط، ساختارهای پایدار، تاثیر کم بر سلامت موجب محبوبیت نانواکسیدروی در پزشکی شده است.

نانوذرات اکسیدروی برای محافظت از تابش پرتوهای فرابنفش در کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌شود. تغییر در الزامات قانونی برای تولید کرم‌های ضدآفتاب تاثیر مثبتی بر ایمنی و اثربخشی کرم‌های ضدآفتاب داشته است. علاوه‌بر این معرفی محصولات جدید مطابق با استانداردهای اخیر باعث افزایش بازار نانواکسیدروی در بازه زمانی پیش‌بینی شده می‌شود. تغییر تمایل مصرف‌کننده به سمت استفاده از محصولات آرایشی ایمن و مطمئن نیز باعث افزایش حجم بازار این نانومواد خواهد شد.

طی سال‌های گذشته بازار اکسیدروی به‌طور گسترده در اختیار اکسیدروی بدون پوشش بوده است؛ با این حال اکسیدروی دارای پوشش به دلیل قابلیت‌های پیشرفته‌ای که به محصول نهایی می‌دهد از اقبال بیشتری برخوردار خواهد بود.

پیش‌بینی‌ می‌شود که تهیه کرم‌های ضدآفتاب بیشترین سهم را در مصرف نانواکسیدروی داشته باشد. در میان قاره‌ها نیز آسیا اقیانوسیه و آمریکای لاتین بازارهای کلیدی نانواکسیدروی خواهند بود.