استارت‌آپ هندی به دنبال حل چالش انرژی با فناوری‌نانو

استارت‌آپ هندی به دنبال حل چالش انرژی با فناوری‌نانو

یک استارت‌آپ هندی به دنبال توسعه و تجاری‌سازی پیل‌های سوختی با استفاده از گرافن است. این شرکت اخیرا موفق به جذب سرمایه‌ برای ادامه فعالیت‌های خود شده است.

استارت‌آپ لاگ‌ ناین‌ متریالز (Log 9 Materials) که از یکی از دانشگاه‌های هند منشعب شده است، به دنبال استفاده از فناوری‌نانو برای حل چالش‌های حوزه انرژی است. این شرکت قصد دارد تا با کمک فناوری‌نانو انرژی صددرصد پاک برای خودکفایی هند در بخش انرژی ایجاد کند و در این مسیر از گرافن استفاده می‌کند.

این استارت‌آپ اخیرا موفق به جذب حمایت مالی در حدود ۳٫۵ میلیون دلار شده است. این بودجه قرار است برای توسعه بیشتر محصول و تجاری‌سازی پیل‌های سوختی هزینه شود. محصولات تولیدی این شرکت قرار است در بخش خودروهای الکتریکی به کار گرفته شوند. در این پیل‌ها از گرافن استفاده شده و از نقطه نظر تجاری و اقتصادی برای بازار داخل و خارج هند مناسب هستند.

اکشای سینگال بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما از سرمایه‌گذارانی که بار دیگر اعتماد خود را به قابلیت‌های این استارت‌آپ نشان دادند، سپاسگزاریم، کسانی که سرمایه‌ جدیدی به شرکت ما تزریق کردند. ما از این حمایت مالی برای پیشبرد توسعه پیل‌های سوختی هوا آلومینیوم استفاده می‌کنیم که در حال حاضر در مرحله بهینه‌سازی است.»

وی می‌افزاید: «تلاش ما سرعت بخشیدن به اصلاحات در چرخه توسعه محصول خواهد بود تا بتوانیم محصولی با دوام و تجاری‌سازی شده برای هر نوع وسیله برقی تولید کنیم. ما اطمینان داریم که طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده این محصول وارد بازار خواهد شد.

این پیل سوختی آلومینیوم، پتانسیل ایجاد تحول در حوزه انرژی‌های پاک را دارد و می‌تواند در بخش حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی انقلابی ایجاد نماید.

این پیل سوختی همانند پیل‌های سوختی هیدروژنی است اما از آن‌ها ایمن‌تر و اقتصادی‌تر بوده و در عین حال مقیاس‌پذیر نیز است.

از ابتدای سال ۲۰۱۵ شرکت لاگ ‌ناین ‌متریالز با استفاده از فناوری گرافن در حال حل چالش‌های مختلفی است. هرچند در اوایل آغاز به کار این شرکت، نمونه‌ اولیه محصول با کاربردهای مختلف ساخته شده بود اما اخیرا این استارت‌آپ دامنه کاربرد محصول خود را تنها به دو بخش انرژی و فیلتراسیون محدود کرده است.