ثبت پتنت فناوری سنتز تری‌فلوروکتوناز در USPTO

ثبت پتنت فناوری سنتز تری‌فلوروکتوناز در USPTO

شرکت گرافن ‌تری‌دی ‌لب موفق به ثبت پتنت جدیدی در USPTO شده است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان مواد گرافنی بوده که محصولات مختلفی را به بازار عرضه کرده است.

شرکت گرافن‌ تری‌دی‌ لب (Graphene 3D Lab) موفق به ثبت پتنتی با موضوع سنتز تری‌فلوروکتوناز شده است. این پتنت با عنوان Process for Synthesizing Trifluoroketones در دفتر ثبت اختراعات USPTO موردپذیرش قرار گرفته است.

این پتنت مالکیت فکری فرآیند تولید نوعی ماده شیمیایی را که در صنعت داروسازی کاربرد دارد برای این شرکت حفظ می‌کند. این فناوری به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توان با استفاده از آن، این ترکیب را بدون محصول جانبی خطرناک و سمی، تولید کرد در حالی که با روش‌های رایج، مواد مضر مختلفی تولید می‌شود.

فناوری که در این پتنت مطرح شده توسط شرکت گرافن‌ تری‌دی ‌لب در طول همکاری با یکی از شرکت‌های بزرگ داروسازی مورداستفاده قرار گرفته است. این شرکت با موفقیت فناوری موردنظر را در یکی از کارخانه‌های موجود در اروپا پیاده‌سازی کرده و هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ هزار دلار برای لیسانس این فناوری دریافت کرده است.

این محصول که با یک شرکت بزرگ صنعتی تولید شده، اکنون در حال انجام آزمایش‌های بالینی بخش a فاز دوم است که پیش‌بینی می‌شود تا فوریه ۲۰۲۰ به پایان برسد. داده‌های جمع‌آوری شده در فاز دوم در آزمون‌های اثربخشی بخش b فاز دوم مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

این شرکت در حال حاضر به دنبال پتانسیل‌های بالقوه این فناوری و تمهیدات حق امتیاز یا فروش کامل مالکیت فکری این فناوری است.

دانیل استولیاروف، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «داشتن فرآیند فناورانه دیگر که در USPTO ثبت شده، نقطه عطفی برای شرکت گرافن‌ تری‌دی ‌لب است. ما با یک شریک صنعتی قابل اعتماد، ارتباط کاری محکمی داریم و بسیار خوشحالیم که فناوری ما پتانسیل استفاده برای کمک به افراد بیمار را دارد.»

گرافن تری‌دی ‌لب شرکت پیشتاز جهانی در زمینه توسعه، تولید و بازاریابی کامپوزیت‌ها و روکش‌های اختصاصی مبتنی بر گرافن و مواد پیشرفته دیگر است. این مواد پیشرفته کاربردهای تجاری، تحقیقاتی و نظامی متنوعی دارند. تقریباً تمام شرکت‌های فناوری گروه Fortune ۵۰۰ و دانشگاه‌های تحقیقاتی بزرگ، مشتری محصولات گرافنی این شرکت به شمار می‌روند که از آن جمله می‌توان به ناسا، فورد، جنرال الکتریک، اپل، زیراکس، سامسونگ، آی‌بی‌ام، دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد اشاره کرد. کارخانه گرافن تری‌دی ‌لب در کالورتون نیویورک واقع شده و دارای تجهیزات فرآوری و آنالیز مواد است. این شرکت ۶ درخواست ثبت اختراع به دفتر ثبت اختراعات آمریکا ارائه کرده است.