سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه پنل خورشیدی تقویت شده با نانومواد

سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه پنل خورشیدی تقویت شده با نانومواد

شرکت نانوگرافن با همکاری شرکت سولار کوارتز تکنولوژیز قراردادی امضا کرده تا با همکاری یکدیگر روی توسعه پنل‌های خورشیدی تقویت شده با نانومواد کار کنند.

شرکت سولار کوارتز تکنولوژیز (Solar Quartz Technologies) توافق‌نامه مشترک برای سرمایه‌گذاری با شرکت نانوگرافن امضا کرد. قرار است شرکت سولار کوارتز تکنولوژی تغییر نام داده و با نام تجاری گرافن سولار تکنولوژیز (Graphene & Solar Technologies) و با نام اختصاری GSTX فعالیت کند.

سولار کوارتز و نانوگرافن یک برنامه سرمایه‌گذاری مشترک را آغاز کرده‌اند تا با همکاری یکدیگر روی توسعه محصولات جدید خورشیدی مبتنی بر گرافن کار کنند. در این برنامه قرار است از گرافن برای بهبود کارایی پنل‌های خورشیدی بیش از ۴۰ درصد استفاده شود.

نانوگرافن یکی از تولیدکنندگان برجسته گرافن بوده که ۲۰ سال سابقه تولید پنل‌های خورشیدی را دارد. این شرکت ۳ سال پیش موفق شد اولین کارخانه‌ تولید گرافن خود را در نیویورک راه‌اندازی کند. در این کارخانه، با روشی زیست‌سازگار، گرافن تولید می‌شود.

راجر می از GSTX می‌گوید که این شرکت قصد دارد از تجربیات و دانش گسترده‌ خود در شرکت سولار کوارتز استفاده کند تا در نهایت، مواد مناسب برای پنل‌های خورشیدی سیلیکونی تولید شود و با این کار پنل‌های با کارایی بالا ساخته شود.

GSTX خوشحال است که جایگاه اولیه خود را به‌عنوان یک شرکت پیشگام در دنیای به سرعت در حال تحول فراهم کند، این شرکت از ترکیب گرافن و مواد مورداستفاده در پنل‌های خورشیدی برای افزایش حساسیت و ظرفیت تولید انرژی در این پنل‌ها استفاده می‌کند.

هدف از این مشارکت، توسعه مواد ترکیبی از گرافن و سیلیکون بوده تا موادی به‌دست آید که پیش از این وجود نداشته است. GSTX یکی از شرکت‌های موفق در بخش ساخت پنل‌های خورشیدی بوده که با استفاده از کوارتز بسیار خالص اقدام به تولید سلول‌های فتوولتائیک می‌کند.