نیاز رو به افزایش بازار به جوراب‌های ضدبو و آنتی‌باکتریال

نیاز رو به افزایش بازار به جوراب‌های ضدبو و آنتی‌باکتریال

با تغییر سلیقه مصرف‌کنندگان و نیاز بازار به جوراب‌هایی با قابلیت‌های ضدبو و آنتی‌باکتریال، یکی دیگر از تولیدکنندگان جوراب در کشور اقدام به استفاده از فناوری‌نانو در تولید جوراب کرده است. مجید عطایی نیاز رو به افزایش بازار به جوراب‌های نانویی را عامل استفاده از فناوری‌نانو در محصولات تولیدی نوپا عنوان کرد.

شرکت تولیدی نانوپا موفق به دریافت گواهی‌ نانومقیاس برای تولید جوراب‌های نانویی شد. این شرکت پیش از این جوراب‌های معمولی تولید و به بازار عرضه می‌کرد که با توجه به تغییر شرایط بازار و نیاز به استفاده از فناوری‌های جدید، اقدام به استفاده از فناوری‌نانو در جوراب‌های خود کرده است.

مجید عطایی از مدیران تولیدی نانوپا می‌گوید: «وضعیت بازار نسبت به گذشته تغییر محسوسی کرده به طوری که مصرف‌کنندگان به دنبال جوراب‌هایی با قابلیت‌های جدید هستند. یکی از مشکلات جوراب‌های رایج در بازار، بوی بد جوراب است که می‌توان آن را با فناوری‌نانو رفع کرد. از این رو مصرف‌کنندگان انتظار دارند جوراب‌های  مورد استفاده آن‌ها قابلیت ضدبو داشته باشد. از این رو ما اقدام به تغییر رویه کرده و از فناوری‌نانو برای تولید جوراب استفاده کردیم.»

وی درباره ویژگی‌های این جوراب‌های نانویی می‌گوید: «این جوراب‌ها به دلیل برخورداری از نانومواد دارای خاصیت ضدبو بوده و در نتیجه بعد از استفاده بوی بد نمی‌گیرند. همچنین این نانومواد موجب بروز رفتار آنتی‌باکتریال در جوراب می‌شود.»

مهندس عطایی اظهار امیدواری کرد که این جوراب‌ها بتواند نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده سازند و رضایت‌مشتری را به دنبال داشته باشند. به اعتقاد وی این جوراب‌ها پتانسیل‌های صادراتی داشته چرا که از نظر کیفیت در سطح جوراب‌های استاندارد موجود در بازار کشورهای دیگر است، هرچند که به دلیل نیاز بازار داخل، در حال حاضر اولویت تولیدی نانوپا عرضه این محصولات در بازار داخل کشور است.

عطایی معتقد است که هزینه تولید این جوراب‌ها به دلیل استفاده از ترکیبات نانویی بالاتر از جوراب‌های معمولی است اما برای تامین رضایت مشتریان، تولیدی نانوپا به دنبال عرضه این جوراب‌ها با قیمتی معادل جوراب‌های رایج غیرنانویی است.

در پایان عطایی از مصرف‌کنندگان درخواست داشت که برای خرید جوراب‌های نانویی از فروشگاه‌های معتبر کالای خود را تهیه کنند چرا که اجناس تقلبی نانویی در بازار به وفور یافت می‌شود. وی توجه به نشان نانو در جوراب‌ها را یکی از راه‌های تشخیص جوراب‌های اصل از جوراب‌های تقلبی عنوان کرد.