دوام بالاتر و مصرف سوخت کمتر؛ مزیت تایرهای گرافنی

دوام بالاتر و مصرف سوخت کمتر؛ مزیت تایرهای گرافنی

گراتومیک بعد از انجام آزمون‌های مختلف روی تایر تقویت شده با گرافن اصلاح شده، موفق به اثبات عملکرد این نوع تایرها شد.

تایرهای شرکت گراتومیک (Gratomic) که در آن از گرافن اصلاح شده استفاده شده است از کیفیت در سطح جهانی برخوردار بوده و این موضوع نشان می‌دهد که گرافن تقریبا توانسته است تا مزیت‌های زیادی در این تایرها ایجاد کند.

گراتومیک یکی از شرکت‌های تولیدکننده گرافن از گرافیت بوده و روی توسعه مواد پیشرفته تمرکز دارد. این شرکت اعلام کرد که نتایج مثبتی از آزمون‌های گسترده روی تایر تقویت شده با گرافن به‌دست آورده است. این نتایج نشان می‌دهد که تایرهای گرافنی نسبت به تایرهای تراز اول جهانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این شرکت معتقد است که این نتایج، نشانگر دستیابی به موفقیت در فناوری تایر است که ورود به بازار جهانی تایر را برای این محصول تضمین می‌کند.

برنامه توسعه ۱۸ ماهه این شرکت شامل یک سری آزمون بود که در مدت شش‌ماه انجام شد و در آن تایرهای تقویت شده با گرافن شرکت گراتومیک و تایرهای صاحب نام در سطح جهانی با هم مقایسه شدند. این تایرها در جاده‌های مختلف انگلستان موردآزمایش قرار گرفته تا عملکرد تایرها ثبت شود.

نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که تایرهای گراتومیک که با گرافن تقویت شده‌اند به دلیل وجود گرافن ۳۰ درصد مقاومت در برابر سایش بیشتری نسبت به تایرهای رقیب داشته‌اند. با این فناوری طول عمر تایر افزایش یافته و زمان بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه‌بر این، نتایج آزمایش‌های انجام شده توسط کارشناسان صنعت با استفاده از روش‌ استاندارد مکانیکی دینامیکی صنعت (DMA) بهبود قابل توجهی در مقاومت نورد نشان می‌دهد که این موضوع نشان‌دهنده بهبود ۳۰ درصدی در مصرف سوخت است. در نهایت، این آزمون‌ها نشان می‌دهد که عملکرد تایرهای گرافنی در جاده‌های مرطوب و یخ‌زده ۴۰ درصد بهبود یافت. این شرکت، گرافن اصلاح شده خود را از شرکت پرپتوس کربن تکنولوژیز خریداری می‌کند.

ایان والترز از مدیران شرکت پرپتوس کربن تکنولوژیز می‌گوید: «تایرهای گراتومیک عملکرد قابل توجهی در مقایسه با تایرهای موجود در بازار دارند.»