استفاده از شوینده‌های نانویی گیاهی، از سکوهای نفتی تا سینک‌های ظرفشویی

استفاده از شوینده‌های نانویی گیاهی، از سکوهای نفتی تا سینک‌های ظرفشویی

شرکت ستاره تابان پاک شوینده‌های نانویی گیاهی مختلفی را تولید و به بازار عرضه می‌کند که از آن‌ها برای شستشوی سطوح مختلف می‌توان استفاده کرد. این نانومحصولات به دلیل گیاهی بودن به محیط‌زیست آسیب نمی‌زنند.

شرکت ستاره تابان پاک، پاک‌کننده و شوینده‌های نانو ارگانیکی تولید می‌کند که از آن‌ها می‌توان برای شسستن سطوح مختلف از سکوهای نفتی تا بدنه خودرو استفاده کرد. منوچهر شهبازیان؛ مدیرعامل شرکت تابان پاک درباره کاربردهای این محصول می‌گوید: «این شوینده‌های نانویی را می‌توان برای سطوح مختلف از سینک ظرفشویی و لاستیک خودرو تا عینک و چرم استفاده کرد. در حال حاضر این محصولات در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شود هرچند که ما قراردادی با فروشگاه افق کوروش منعقد کرده‌ایم تا این محصولات در این فروشگاه‌ها نیز عرضه شود.»

مهندس شهبازیان درباره برنامه‌های توسعه بازار این محصولات می‌گوید: «با شرکت نوین الوند برای فروش این محصولات وارد مذاکره شده‌ایم تا این محصولات برای تمیز کردن نفت و آلاینده‌های نفتی در سکوهای نفتی مورد استفاده قرار گیرد. نمونه اولیه به شرکت نوین الوند داده شده که مورد تایید این شرکت قرار گرفته است. در صورت نهایی شدن قرارداد از شوینده‌های نانویی برای شستشو در سکوهای نفتی استفاده خواهد شد. از آنجایی که حساسیت زیادی برای حفظ محیط‌زیست در سکوهای نفتی وجود دارد، استفاده از شوینده‌های شیمیایی می‌تواند آسیب‌های زیادی به آبزیان وارد کند به همین دلیل استفاده از شوینده‌های نانویی شرکت ستاره تابان پاک می‌تواند مزیت زیادی در این حوزه داشته باشد. در صورت موفقیت در این قرارداد، مسیر برای فروش این محصول به چند شرکت از عمان، قطر و کویت هموار خواهد شد.»

مهندس شهبازیان از فروش سالانه ۵۰ تُن از هریک از شوینده‌های نانویی این شرکت خبر داد که برای محصولات مربوط به کارواش این رقم به ۲۰۰ تُن در سال نیز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ستاره تابان پاک می‌گوید: «این محصولات نانویی کاملا گیاهی بوده و از گیاه چوبک استخراج می‌شود به همین دلیل فاقد الکل و مواد خورنده بوده و از نظر ایمنی شرایط بسیار بهتری نسبت به محصولات شیمیایی موجود در بازار دارد.»

شرکت ستاره تابان پاک فعالیت تحقیقاتی خود را از دهه هشتاد آغاز کرده و در منطقه آزاد انزلی با هدف تولید پاک‌کننده و شوینده‌های نانو ارگانیک اقدام به تولید محصولات مختلفی کرده است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان پاک کننده طبیعی به روش نانو بوده که مجوز بهداشت از سازمان غذا و دارو و گواهی نانومقیاس دارد.