همکاری برای انتقال دستاوردهای نانویی دانشگاه به صنعت ژاپن

همکاری برای انتقال دستاوردهای نانویی دانشگاه به صنعت ژاپن

شرکت انکوباتور مواد جهانی موسوم به یومی در ژاپن همکاری راهبردی با شرکتی فعال در حوزه انتقال فناوری آغاز کرده تا بتواند دستاوردهای دانشگاهی در حوزه فناوری‌نانو را وارد صنعت مواد شیمیایی ژاپن کند.

شرکت ژاپنی یومی (UMI) همکاری راهبردی با صندوق سرمایه‌گذاری ریسا نانوییسوم آغاز کرده است. ریسا نانوییسوم که یک انتقال‌دهنده فناوری است اعلام کرد که این همکاری برای انتقال فناوری‌های مهم از دانشگاه به شرکت‌های ژاپنی و تجاری‌سازی آن ها است. یومی به‌عنوان متخصص مواد و صنایع شیمیایی در صندوق سرمایه‌گذاری ریسا نانوییسوم سرمایه‌گذاری کرده است تا با این کار به نوآوری در بخش مواد پیشرفته و فناوری‌نانو کمک کند.

مشارکت راهبردی این دو شرکت به آن‌ها کمک می‌کند تا حضور بین‌المللی خود را رشد داده و تطبیق فناوری با بازار ژاپن را در برنامه‌های خود قرار دهند. این نوع همکاری مشترک فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک را تسهیل می‌کند.

شوسوکه کیبا از شرکت یومی می‌گوید: «ما از طریق این همکاری، هدف خود را در تقویت شبکه خود در کشورهای مختلف دنبال می‌کنیم و به دنبال ایجاد فرصت شغلی در صنعت مواد شیمیایی در ژاپن هستیم.»

ایتزیک گولدواسر مدیر ارشد توسعه تجارت و مدیریت اتحادیه ییسیوم می‌گوید: «همکاری با شرکت یومی به ما کمک می‌کند تا نوآوری‌های دانشگاه را به بازار جهانی منتقل کنیم. این برنامه همکاری، راهبرد بین‌المللی ما را برای دستیابی به بازارهای جهانی تسریع و برآورده می‌سازد و ما می‌توانیم همانند مشارکت‌های مشابه در چین و آمریکای جنوبی، در ژاپن نیز فعالیت داشته باشیم.»

انکوباتور مواد جهانی (Universal Materials Incubator) یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که در بخش علم مواد و ترکیبات شمیایی متمرکز است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد تا براساس چشم‌انداز تقویت توانمندی فناوری ژاپن با کمک توسعه شرکت‌های برجسته در حوزه مواد شیمیایی در عرصه جهانی فعالیت کند. در حال حاضر این شرکت با ۱۶٫۵ میلیارد دلار ین سرمایه متعهد فعالیت دارد.

ریسا نانوییسوم یک شرکت انتقال فناوری در اورشلیم است. این شرکت به دنبال ایجاد پلی میان تحقیقات علمی برتر و جامعه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صنعت است.