ارائه فناوری جدیدی برای تولید صنعتی گرافن بسیار مسطح

ارائه فناوری جدیدی برای تولید صنعتی گرافن بسیار مسطح

شرکت گرافنا فناوری جدیدی برای تولید گرافن ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توان گرافن‌های بسیار مسطح مناسب برای صنعت الکترونیک تولید نمود.

شرکت گرافنا (Graphenea) اعلام کرد محصول جدیدی را روی فیلم نازک مسی ایجاد کرده است. این محصول گرافن تک لایه بسیار مسطح است. گرافنا با استفاده از روش CVD موفق به رشد گرافن دو اینچی روی بستری از یاقوت کبود شده است. این محصول زبری بسیار کمی داشته به‌ طوری که زبری آن کمتر از ۴ نانومتر است. این محصول جدید برای برنامه‌های کاربردی در زمینه فوتونیک، الکترونیک با کارایی بالا، حافظه مغناطیسی و غشاهای آزاد قابل استفاده است.

هدف از این محصول، برآورده کردن الزامات ادغام گرافن با روش‌های تولید صنعتی فعلی است. محصول گرافن بسیار مسطح که در این شرکت تولید می‌شود را می‌توان با لایه‌برداری الکتروشیمیایی یا روش‌های خشک به محل موردنظر انتقال داد چرا که بستر یاقوت کبود به اندازه کافی مستحکم بوده و در برابر آسیب‌های مکانیکی مقاوم است، بنابراین از آسیب لایه مس جلوگیری می‌کند.

این شرکت که در ایالات متحده آمریکا مستقر است و در زمینه تحقیقات و تولید گرافن فعالیت می‌کند، چند سال پیش توسط طرح «SME Instrument» برنامه افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا انتخاب شد تا بتواند پروژه‌های صنعتی خود را رشد داده و آن را توسعه دهد. پروژه‌های این شرکت به دلیل پیشگام بودن و پیشرفت فناورانه و دگرگون‌ساز آن انتخاب شده است. شرکت گرافنا دارای بیش از ۴۰۰ مشتری از ۵۰ کشور دنیا بوده است. این شرکت با درآمد ۱.۲ میلیون دلاری، حدود ۱۰ درصد سهم بازار گرافن را در اختیار دارد.