صادرات دو میلیون دلار منسوجات نانویی به کشورهای همسایه

صادرات دو میلیون دلار منسوجات نانویی به کشورهای همسایه

شرکت پوشاک نانومهیار از ابتدای سال تا کنون دو میلیون دلار منسوجات نانویی از جمله جوراب، دستکش و زیرپوش به کشورهای همسایه صادر کرده است. عراق، قرقیزستان، ترکیه و افغانستان از جمله مقاصد صادراتی این کشور در سال جاری بوده است.

محمود ضرابی، مدیرعامل شرکت پوشاک نانومهیار در این باره می‌گوید: «هدف‌گذاری ما تا پایان سال ۵ میلیون دلار صادرات بوده که تاکنون دو میلیون دلار آن محقق شده است. با توجه به جذابیت‌های این محصولات تقاضا برای خرید آن‌ها از سوی کشورهای همسایه رو به افزایش است. پیش از این بسیاری از مشتریان در کشورهای همسایه از ترکیه خرید می‌کردند اما به دلیل مزیت‌های این منسوجات نانویی، گرایش به سوی شرکت نانومهیار بیشتر شده است.»

ضرابی درباره فروش به ترکیه می‌گوید: «بخشی از محصولات نانویی ما به ترکیه صادر می‌شود، شهرهایی نظیر وان میزبان محصولات ما هستند و نکته جالب اینجا است که خریدارانی از ایران به شهر وان مراجعه کرده و همین محصولات را از آنجا با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند در حالی این منسوجات در داخل کشور به قیمت ارزان‌تر موجود است.»

مدیرعامل شرکت پوشاک نانومهیار نمایشگاه پوشاک که آذرماه در تهران برگزار شد را بسیار موفقیت‌آمیز توصیف کرد به طوری که در این نمایشگاه خریدارانی از پاکستان، گرجستان و تاجیکستان با این شرکت وارد مذاکره شدند.

این شرکت پوشاک ورزشی نانویی نیز تولید کرده که در نمایشگاه پوشاک به شدت مورد توجه قرار گرفت به طوری که از فدراسیون فوتبال و بسکتبال مذاکراتی برای خرید این نوع محصولات با شرکت نانومهیار انجام شده است.

ضرابی طراحی مناسب، کیفیت بالا، بسته‌بندی شیک و قیمت مناسب را از جمله مزیت‌های این منسوجات می‌داند. وی درباره توسعه محصولات جدید گفت: «در حال حاضر به دنبال استفاده از کیتوزان در منسوجات هستیم که طی ماه‌های آتی این محصولات نیز به بازار عرضه خواهند شد.»

شرکت تولیدی صادراتی پوشاک نانومهیار در سال ۱۳۶۶ با تولید جوراب، قدم به عرصه تولید نهاد. در طی سال‌های متمادی با عبور از چالش‌های متعدد، به میزان تولید خود افزود و محصولات خود را علاوه بر جوراب، به دستکش و زیرپوش نیز گسترش داد. این شرکت از جمله اولین تولیدکنندگان جوراب آنتی‌باکتریال در ایران بوده که با استفاده از فناوری نانوذرات نقره اقدام به تولید جوراب‌هایی با خاصیت ضدمیکروب و ضدبو کرده است.