فناوری‌نانو از شیشه خودروهای تسلا محافظت می‌کند

فناوری‌نانو از شیشه خودروهای تسلا محافظت می‌کند

در یک مطالعه مستقل که در هلند انجام شد، از فناوری مقاوم‌سازی شیشه‌های خودرو که توسط شرکت سی‌باند سیستمز ارائه می‌شود، برای تقویت شیشه خودروهای تسلا استفاده شده و نتایج به‌دست آمده حاکی از موفقیت این فناوری برای جلوگیری از آسیب‌های وارد شده به شیشه است.

سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems) یکی از شرکت‌های نانویی فعال در حوزه شیشه است. این شرکت اعلام کرد که از فناوری C-Bond NanoShield™ برای محافظت از شیشه‌های خودرو ۵۴ Tesla X استفاده نموده و نتایج مثبتی دریافت کرده است. این کار به‌صورت آزمایشی و در یک مطالعه مستقل در هلند انجام شده است.

خودروهای تسلا که از این فناوری بهره‌مند شده‌اند بیش از ۲ میلیون کیلومتر مسافت را طی کردند؛ پس از طی مسافت و بررسی شیشه این خودروها دریافتند که هیچ‌گونه آسیبی روی شیشه‌ها وجود ندارد و همچنین نیاز به تعمیر یا تعویض این شیشه‌ها نبود. لازم به ذکر است که این فناوری روی شیشه‌های جلویی خودرو تسلا استفاده شده است. این شیشه‌ها هر ۱۴ روز یک بار موردبررسی قرار می‌گرفتند تا میزان آسیب روی آن‌ها بررسی شود.

هدف از این مطالعه، کاهش آسیب به شیشه جلو با فناوری C-Bond NanoShield™ بوده است. این کار روی تاکسی‌های هلند انجام شد و از آنجایی که هیچ نقصی گزارش نشد بنابراین می‌توان گفت که خرابی در شیشه‌های تاکسی‌ها وجود نداشته است.

C-Bond NanoShield™ با نفوذ به سطح شیشه و ترمیم نقص‌ها و آسیب‌های میکروسکوپی که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه‌ها توزیع شده‌اند، موجب محافظت از شیشه می‌شود. این محصول به‌صورت مستقیم روی سطح شیشه اسپری و سپس با استفاده از دستگاهی از روی سطح پاک می‌شود. روند تقویت بلافاصله پس از اعمال پوشش آغاز می‌شود.

اسکات سیلورمن می‌گوید: «ما از اعلام این نتیجه بسیار هیجان‌زده هستیم و مفتخریم که این فناوری مانع از آسیب به شیشه‌های خودرو شده است. حتی شرکت نوآوری نظیر تسلا نیز با شکسته شدن شیشه‌های جلو مشکل دارد. در چندین مطالعه مستقل ثابت شد که در C-Bond NanoShield™ از فناوری‌نانو استفاده شده است و می‌تواند شیشه‌ها را تقویت کند و نیاز به تعمیر یا جایگزینی را کاهش می‌دهد.»

داده‌های جمع‌آوری شده در این آزمون به ناوگان حمل‌و‌نقل اروپا ارسال شده‌ است.