استفاده از نانوفناوری ضدجعل در کنفدراسیون جهانی بیس‌بال

استفاده از نانوفناوری ضدجعل در کنفدراسیون جهانی بیس‌بال

شرکت نانوتک سکیوریتی که فناوری پتنت ‌شده ضدجعل مبتنی بر نانواپتیک دارد، برای کمک به مقابله با جعل نام‌های تجاری در کنفدراسیون جهانی بیس‌بال، قرارداد همکاری با این کنفدراسیون منعقد کرد.

نانوتک سکیوریتی (Nanotech Security) یکی از شرکت‌های نوآور و پیشرو در تولید ساختارهای اپتیکی نانویی و مواد تغییردهنده رنگ است که فناوری این شرکت در اسکناس‌ها و اوراق بهادار استفاده می‌شود.

نانوتک‌ سکیوریتی از امضا قرارداد حفاظت از نام تجاری با کنفدراسیون جهانی بیس‌بال خبر داد. این شرکت تامین‌کننده انحصاری محصولات حافظت از نام‌های تجاری و محصولات امنیتی در کنفدراسیون جهانی بیس‌بال است. این کنفدراسیون توسط کمیته بین‌المللی المپیک با ۱۳۸ کشور عضو از آسیا، آفریقا، آمریکا، اروپا و اقیانوسیه انتخاب می‌شود و بیش از ۶۵ میلیون ورزشکار و ۱۵۰ میلیون هوادار را به خود جذب می‌کند.

براساس توافق‌نامه سه ساله، نانوتک برای محافظت از کالاهای تولیدی، توزیع‌ شده یا فروخته شده با مجوز کنفدراسیون بیس‌بال، برچسب تایید هویت محافظت از نام‌تجاری تهیه می‌کند.

این شرکت در آوریل سال ۲۰۱۹ با رونمایی از دو محصول جدید خود به نام داینامیک پویتریت (Dynamic Portrait™) و لایولوگو (LiveLogo™) وارد بازار حافظت از نام تجاری شد. این محصولات جدید تصاویری با اطمینان بالا و قدرت تفکیکی فراتر از آنچه که با تجهیزات معمولی می‌توان به آن رسید، را برای جلوگیری از جعل نام تجاری ایجاد می‌کنند.

Dynamic Portrait برچسب امنیتی برای کنفدراسیون بیس‌بال ایجاد می‌کند که حاوی یک آرم با کیفیت بالا و رنگارنگ است که در زوایای دید مختلف روشن و خاموش می‌شود تا صحت کالا اثبات شود. با استفاده از مهندسی معکوس نمی‌توان چنین جلوه بصری را جعل کرد و تنها با استفاده از فناوری پتنت شده ‌نانویی که به‌صورت انحصاری در اختیار نانوتک است، امکان ایجاد این الگوها وجود دارد.

تری بولک، مدیرعامل شرکت نانوتک می‌گوید: «ما مشتاقانه منتظر ارائه راه‌حل‌های محافظت از نام‌های تجاری برای کنفدراسیون بیس‌بال هستیم. این راه‌حل‌ها با استفاده از پلت‌فورم فناوری نانواپتیک ارائه می‌شوند. محافظت از نام ‌تجاری ستون اساسی در راهبرد رشد ما و یک کاربرد عالی برای فناوری ما است. مشتاقانه منتظر گسترش حضور خود در این بخش هستیم.»