برگزاری هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با حضور ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان

برگزاری هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با حضور ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان

هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با حضور ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. در روز اول این نمایشگاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ده محصول فناورانه ایران ساخت رونمایی شد.

هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، هم‌زمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در حالی کار خود را آغاز کرد که بیش از ۹ هزار محصول دانش‌بنیان در این نمایشگاه عرضه شده است. این نمایشگاه که از ۲۶ آذر آغاز شده تا ۲۹ آذر ۱۳۹۸ به روی علاقه‌مندان باز خواهد بود.

این نمایشگاه پیرامون ۱۳ موضوع نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون است.  ۱۰ محصول فناورانه که با حمایت معاونت علمی و فناوری طراحی و ساخته شده‌اند در نمایشگاه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر علوم و تحقیقات رونمایی شد.

چاپگر سه‌بعدی زیستی (بایوپرینتر)، شبیه‌ساز ماهواره‌های مکعبی و  تشخیص مارجین سرطانی از محصولاتی بود که در این نمایشگاه رونمایی شد. تعدادی از این محصولات دانش‌بنیان که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شوند، مهرماه امسال در نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر (ایران ساخت) در حسینیه امام خمینی (ره) به نمایش درآمدند و توسط مقام معظم رهبری بازدید شدند.

لازم به ذکر است در سال ۱۳۹۷، فروش نمایشگاه بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان بود که ۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ، یارانه‌ای بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت کرد. ۳۷ درصد از حمایت‌های تخصیص یافته به این رویداد در گستره جغرافیای تهران صورت گرفته و مابقی سهم شهرستان‌ها بوده است.