سه پتنت، ماحصل همکاری شرکت نانویی و یک موسسه تحقیقاتی در فرانسه

سه پتنت، ماحصل همکاری شرکت نانویی و یک موسسه تحقیقاتی در فرانسه

همکاری شرکت وبیت‌نانو و موسسه لتی منجر به ثبت سه پتنت در حوزه حافظه‌های نانویی خواهد شد. این پتنت‌ها برای توسعه فناوری حافظه‌های ReRAM است که ابعاد سلول‌های حافظه در آن کمتر از ۴۰ نانومتر است.

شرکت وبیت‌نانو (Weebit Nano) یکی از ارائه‌دهندگان نسل جدید حافظه‌ها در صنعت نیمه‌هادی در جهان است. این شرکت به همراه شریک خود، موسسه لتی در فرانسه که در حوزه میکروالکترونیک پیشرو است، اقدام به ثبت پتنت‌هایی برای فناوری ReRAM نموده است.

این پتنت از الگوریتم‌های هوشمند جدید بهره‌مند است که موجب افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد سلول‌های حافظه ReRAM شده و در نهایت موجب پیشرفت در توسعه، ایمنی و مقیاس‌پذیری فناوری تولید ReRAM می‌شود.

دو پتنت دیگر، مربوط به مودهایی است که خرابی‌ها را شناسایی نموده و در آن از الگوریتم‌های برنامه‌نویسی هوشمند بهینه‌شده استفاده شده‌است. پتنت دیگری نیز در حال ثبت است که در آن جریان فرآیند بهبود یافته و پایداری در سلول‌های حافظه مقیاس‌یافته افزایش می‌یابد، سلول‌هایی که ابعادی در حد کمتر از ۴۰ نانومتر دارند.

این پتنت‌ها برای غلبه بر مواردی ناشی از محدودیت‌های فیزیکی است، که در نتیجه موجب افزایش بازده و نزدیک‌ شدن به محدودیت‌های سطح اتمی می‌شود.

کوبی هانوچ مدیرعامل شرکت وبیت نانو می‌گوید: «توسعه فناوری مختل کننده تولید نه تنها نتیجه مهندسی عالی علم مواد است بلکه درک و کنترل فیزیک دستگاه نیز در آن موثر است.»

یک شرکت برای غلبه بر چالش‌ها و کنترل فیزیک محیط تولید، باید روش‌های پیچیده جریان فرآیند و همچنین الگوریتم‌های هوشمند را توسعه دهد. دو شرکت وبیت و لتی در هر دو جبهه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا دانش منحصر به فردی ایجاد نمایند که تولید ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری را امکان‌پذر کنند و در نتیجه راه‌حل‌های مناسب و مقرون به صرفه‌ برای حافظه‌های ReRAM ارائه نمایند.

هانوچ می‌افزاید: «این اختراعات ثبت شده، بیشتر باعث تقویت مالکیت فکری شرکت وبیت می‌شوند و بسته‌ای بی‌نظیر از فرآیند و کنترل حافظه را ایجاد می‌کنند که در محصولات آینده ما گنجانده خواهد شد و ما را قادر می‌سازد تا درآمد بالقوه هر ویفر را افزایش دهیم.»