توافق‌نامه همکاری برای توسعه چاپ ‌سه‌بعدی با مواد نانویی

توافق‌نامه همکاری برای توسعه چاپ ‌سه‌بعدی با مواد نانویی

ایکس‌جی ساینسز توافق‌نامه همکاری با شرکت ترافیلیوم امضا کرد تا با تامین مواد گرافنی برای این شرکت، به توسعه فناوری چاپ سه‌بعدی ترافیلیوم کمک کند.

شرکت ایکس‌جی ساینسز (XG Sciences) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه نانوپلاکت‌های گرافنی و مواد پیشرفته است. این شرکت اعلام کرد که توافق‌نامه همکاری با یکی از تولیدکنندگان فیلامنت با کیفیت بالا برای صنعت چاپ سه‌بعدی موسوم به Terrafilum® برای توسعه فیلامنت‌های چاپگر سه‌بعدی و مواد مبتنی بر گرافن امضا کرده است.

نانوپلاکت‌های گرافنی دارای قابلیت منحصربه‌فردی در مواد مختلف برای ذخیره‌ انرژی، هدایت الکتریکی، هدایت گرمایی، خواص سدی، روانکاری و همچنین توانایی بهبود خواص فیزیکی هستند.

کریس جکسون، مدیرعامل شرکت ترافیلیوم می‌گوید: «پتانسیل کامل برای چاپ سه‌بعدی در حال باز شدن است. فرمولاسیون‌های گرافنی شرکت ایکس‌جی می‌تواند وارد فیلامنت‌های زیست‌سازگار ما شوند و همچنین امکان تولید انواع بیشتر قطعات با سرعت بالاتر و انرژی کمتر فراهم می‌شود.

چاپ سه‌بعدی برای تولید در سطح پروتوتایپ و قطعات محدود مناسب است اما شرکت‌ها به دلیل محدودیت‌های مواد مانند ضعف ساختاری و عدم هدایت مناسب می‌خواهند از این سد عبور کرده و وارد تولید با حجم بالا شوند.

لروی مگوود از مدیران شرکت ایکس‌جی می‌گوید: «ایجاد یکپارچه‌سازی فناوری‌های چاپ سه‌بعدی با فرمولاسیون‌های گرافنی ما موجب می‌شود تا مشکل محدودیت در قطعات چاپ سه‌بعدی هم از نظر استحکام و هم سرعت حل شود.»

شرکت ایکس‌جی ‌ساینسز متخصص حوزه نانوپلاکت‌های گرافنی به دنبال توسعه مواد پیشرفته برای بهبود محصولات در صنایع مختلف است. مواد با کارایی بالای این شرکت به بیش از ۱۰۰۰ سازمان در ۴۷ کشور جهان ارسال شده است.

تقاضای تجاری برای گرافن، در حال رشد است و شرکت ایکس‌جی ساینسز به دنبال وارد شدن در حوزه‌های مختلف است. این شرکت پیش‌ از این وارد همکاری در بخش بتن، افزودنی روغن و باتری شده است و در این مسیر توافق‌نامه‌های همکاری با شرکت‌های مختلف در این حوزه‌ها امضا کرده تا مواد گرافنی برای تولید محصول در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد.