تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه فن بازار ملی ایران و شبکه تبادل فناوری

تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه فن بازار ملی ایران و شبکه تبادل فناوری

در حاشیه هفتمین مجمع اقتصاد فناوری نانو، تفاهم‌نامه همکاری بین شبکه فن بازار ملی ایران و شبکه تبادل فناوری به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری بین شبکه فن بازار ملی ایران و شبکه تبادل فناوری صبح امروز ۱۰ دی‌ماه در حاشیه هفتمین مجمع اقتصاد فناوری نانو به منظور پاسخ به تقاضای صنعتی امضا شد.

پروژه همکاری فناورانه به این شکل خواهد بود که عرضه کننده و متقاضی فناوری طی یک پروژه همکاری فناورانه و به منظور پاسخ به تقاضای صنعتی، با یکدیگر تعامل می‌کنند تا فناوری یا محصول مبتنی بر فناوری از فناور به شرکت متقاضی منتقل یا فروخته شود. تجارت فناوری می‌تواند به اشکال مختلفی مانند فروش فناوری، فروش محصول B2B، فروش امتیاز، سرمایه‌گذاری مشترک و مواردی نظیر آن صورت پذیرد.

موضوع این تفاهم‌نامه شامل مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی، تسهیل بهره‌مندی طرفین در استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه تجارت فناوری، همکاری در طراحی و اعطای جایزه ملی تبادل فناوری و در نهایت همکاری طرفین در خصوص بهره‌برداری از آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و رویدادهای تجارت فناوری است.

تفاهم‌نامه با هدف مشارکت و همکاری در تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه خواهد بود و ارتباط بین متقاضیان فناوری یا بنگاه‌های صنعتی تولیدی، عرضه‌کنندگان فناوری، کارگزاران تجارت فناوری و مشاوران تجارت فناوری را تسهیل خواهد کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه چالش‌های یک بنگاه اقتصادی می‌تواند شامل رفع مشکلات تولید، بومی‌سازی در فرایند تولید، ارتقا محصولات کنونی یا تولید یک محصول جدید باشد. بنگاه اقتصادی می‌تواند فناوری عرضه کننده یا محصول مبتنی بر آن فناوری را در زنجیره ارزش خود به‌کار بگیرد.

لازم به ذکر است هفتمین مجمع اقتصادی فناوری نانو با شعار صعود به سبک فاتحان اورست صبح امروز ۱۰ دی‌ماه در مرکز همایش های پژوهشگاه نیرو آغاز به‌کار کرد و به مدت دو روز با رویکرد برنامه‌ریزی راهبردی برگزار می‌شود.