ارائه سامانه نانویی کنتراست دهنده تصاویر MRI

ارائه سامانه نانویی کنتراست دهنده تصاویر MRI

شرکت ام‌آر سلوشنز سامانه نانویی کنتراست دهنده تصاویر MRI خود را در کنگره‌ای در فرانسه ارائه کرد. این فناوری می‌تواند فرآیند تشخیص طبی را تسهیل کرده و دقت آن را افزایش دهد.

شرکت ام‌آر سلوشنز (MR Solutions) که در حوزه رهیافت‌های مبتنی بر فناوری‌نانو فعالیت می‌کند، نتایج سامانه تصویربرداری خود را برای اولین بار در کنگره مشترک سالانه انجمن نانوپزشکی فرانسه (SFNano) منتشر کرد.

نانوذرات، پتانسیل بالایی در پزشکی تشخیصی به ویژه به‌عنوان داروی کنتراست‌دهنده در اسکنرهای MRI دارند. از نانوذرات اکسید آهن، طلا و گادولینیوم به‌عنوان عامل تقویت کنتراست در مطالعات بالینی و تشخیصی استفاده شده است.

شرکت‌کنندگان در این نشست، در زمینه علوم نانوپزشکی، فناوری‌نانو و علم‌نانو فعالیت دارند. شرکت ام‌آر سلوشنز این فناوری را در گفتگویی با انجمن علمی معرفی نموده و سامانه PET/MRI خود را در این نمایشگاه ارائه داده است.

سیستم تصویربرداری پیش‌بالینی این شرکت با استفاده از مغناطیس خشک، فناوری عاری از هلیم مایع کار می‌کند که سیستمی بسیار کوچک بوده که می‌توان از آن برای تصویربرداری‌های چندحالته استفاده کرد.

با این فناوری پژوهشگران قادر به جمع‌آوری داده‌های MRI با وضوح بالا و حساسیت مناسب برای مطالعات آناتومی و کمی هستند. فابریک چاومارد، مدیر بازاریابی شرکت ام‌آر سلوشنز می‌گوید: «ما خوشحالیم که در جامعه علمی علاقه زیادی به فناوری PET/MRI بالینی ما به‌منظور تصویربرداری از نانوذرات وجود دارد. این سیستم داده‌های تصویربرداری بهتری را با هزینه کمتر ارائه می‌دهد.»

در این سامانه آشکارسازهای حالت جامد وجود دارد که با اسکنر MRI جفت می‌شوند که موجب می‌شود حساسیت تصویربرداری PET برای متابولیسم و ردیابی انواع سلول‌ها یا گیرنده‌های سلولی دارای برچسب افزایش یابد. این قابلیت در تحقیقات سرطان، قلب و عروق مفید است.

ام‌آر سلوشنز یکی از شرکت‌های پیشرو در جهان بوده که در حوزه MRI فعالیت دارد. این شرکت تنها تولیدکننده اسکنرهای کوچک MRI فاقد کرایوژن است که تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است. ام‌آر سلوشنز بیش از سی سال تجربه در این حوزه داشته و بیش از ۲۰۰۰ دستگاه از این شرکت در سراسر جهان نصب شده است.