استفاده آزمایشی از پوشش‌های حاوی گرافن در کشتی‌ها

استفاده آزمایشی از پوشش های حاوی گرافن در کشتی ها

شرکت تلگا که در حوزه تولید مواد تقویت شده با گرافن فعالیت دارد، آزمایش روی نوعی پوشش حاوی گرافن را روی کشتی‌های تجاری آغاز کرده است.

شرکت تلگا (Talga) اعلام کرد که آزمایش روی افزودنی گرافنی این شرکت موسوم به Talcoat را برای حوزه پوشش‌های دریایی آغاز کرده است. هسته اصلی Talcoat، پتنت جدید شرکت تلگا است که در آن از گرافن برای بهبود موفق پوشش و رنگ استفاده می‌شود. تلگا با حمایت یکی ازشرکت‌های کشتی‌رانی، افزودن گرافن جدید خود را برای تقویت روکش‌ها در سطح وسیعی از یک کشتی موردآزمایش قرار می‌دهد.

برخلاف اولین آزمایش انجام شده، در این آزمایش محصول Talcoat و سیستم پوشش‌دهی مبتنی بر اپوکسی به‌طور جداگانه تهیه و در سایت توسط اپلیکاور رنگ روی سطح کشتی اسپری می‌شود. این یک توسعه تجاری قابل توجه در حوزه گرافن محسوب می‌شود چرا که در حالت معمول برای پوشش‌دهی به شرایط کارخانه نیاز است. اما در این فناوری به سادگی و بی‌نیاز از زیرساخت پیچیده، پوشش‌دهی براساس استانداردها و الزامات درخواستی در حوزه کشتی‌رانی انجام می‌شود.

برای آزمایش بیشتر قابلیت تطبیق‌پذیری و سازگاری مواد افزودنی Talcoat، آزمونی انجام شده و در آن از یک سامانه پوشش‌دهی تجاری استفاده شد، سامانه‌ای که توسط یکی از شرکت‌های مطرح تامین‌کننده پوشش در سطح جهانی توسعه داده شده است.

این پوشش در یک کشتی باری اقیانوس‌پیما، با ابعاد کانتینر ۲۲۵ متر و وزن ۳۳ هزار تن طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده موردآزمایش قرار می‌گیرد. مارک تامسون، مدیرعامل تلگا، در این باره می‌گوید: «ما به خارج کردن گرافن از آزمایشگاه ادامه می‌دهیم و تلاش داریم تا این ماده را در یک دنیای واقعی و در پوششی با مقیاس بزرگ مورداستفاده قرار دهیم. ما پیش از این به مدت چند سال اقدام به توسعه محصولات گرافنی نظیر بتن، پلاستیک و بسته‌بندی‌ تقویت شده با گرافن کرده‌ایم.»

بحث و گفتگو با شرکا بالقوه پوشش تجاری و توزیع این نوع پوشش‌ها ادامه دارد. این پوشش گرافنی احتمال دارد که به‌عنوان افزودنی در پوشش‌های خارج از قفسه استفاده شود.