ارائه نتایج امیدوارکننده روش تحریک نانوپالس برای مقابله با سرطان پوست

ارائه نتایج امیدوارکننده روش تحریک نانوپالس برای مقابله با سرطان پوست

یکی از شرکت‌های توسعه دهنده فناوری تحریک نانوپالس برای درمان سرطان، نتایج یافته‌های خود برای استفاده از این فناوری برای درمان سرطان پوست را در گردهمایی IMCAS ارائه کرد.

شرکت پالس بیوساینسز (Pulse Biosciences) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی زیست‌الکترونیک است. این شرکت اعلام کرد که نتایج ارزیابی بالینی مربوط به فناوری تحریک نانوپالس (Nano-Pulse Stimulation™) را برای درمان کارسینوما سلول‌های گره‌ای (NBCC) در بیست و دومین گردهمایی IMCAS ارائه کرد. نانوپالس یک روش درمانی غیرحرارتی است که در آن از لیزرهای نانوثانیه‌ای پالسی استفاده شده است.

گیریش موناوالی متخصص پوست و جراح سرطان پوست معتقد است که این فناوری توانایی منحصربه‌فردی برای از بین بردن سلول‌های تومور سرطانی BCC دارد. به اعتقاد وی، روش NPS نتایج مطلوبی داشته و در مدت زمان کوتاهی تومور را از بین می‌برد در حالی که جای زخم بسیار کمی نسبت به روش‌های جراحی رایج باقی می‌ماند.

NPS یک روش درمانی غیرحرارتی است که در آن از لیزرهای نانوثانیه‌ای پالسی استفاده شده است. لیزر به‌صورت مستقیم روی ساختارهای سلولی تابیده ‌شده و در نهایت منجر به مرگ سلول‌ها می‌شود. این روش در مدل‌های پیش‌بالینی موفقیت‌آمیز بوده ‌است. سال گذشته این شرکت کارآزمایی بالینی روی این فناوری را برای درمان سرطان انجام داد. در آن آزمون بالینی، شرکت‌کنندگان مختلفی حضور داشتند که قبل از برداشتن ضایعات پوستی، با استفاده از این فناوری درمان شدند.

سرطان سلول‌های بازال شایع‌ترین شکل سرطان پوست در جهان است. در روش‌های جراحی استاندارد معمولا برش جراحی منجر به زخم بزرگی روی پوست می‌شود که جای این زخم به‌صورت دائمی باقی می‌ماند.

موناوالی می‌افزاید: «یافته‌های اولیه بسیار امیدوار کننده بوده و پتانسیل استفاده از این روش را به‌عنوان گزینه درمانی جدید اثبات می‌کند.»

دارین یوکر، مدیرعامل شرکت پالس بیوساینسز می‌گوید: «ما مشتاقانه از نتایج چشمگیر فناوری NPS در درمان سرطان بسیار خوشحال هستیم. این فناوری در چند برنامه بالینی استفاده شده است. حضور ما در IMCAS نشان‌دهنده اولین قدم در تعهد ما به تجارت بین‌الملی است. هدف ما گسترش بستر رشد بلندمدت و همچنین کمک به رفع ضایعات پوستی خوش‌خیم و بدخیم است.»