ضدعفونی‌کننده‌های نانو برای مقابله با عوامل بیماری‌زا

ضدعفونی‌کننده‌های نانو برای مقابله با عوامل بیماری‌زا

شرکت کیتوتک انواع ضدعفونی‌کننده‌های نانو را برای حذف عوامل بیماری‌زا از محیط و بدن انسان تولید و به بازار عرضه می‌کند. فوم ضدعفونی‌کننده دست، محلول ضدعفونی‌کننده محل تزریق و محلول ضدعفونی‌کننده دست از جمله محصولات نانو این شرکت برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا در محیط هستند.

این روزها با شیوع بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا تمایل به استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده افزایش یافته است. شرکت کیفیت تولید تکاپو که با نام تجاری کیتوتک شناخته می‌شود محصولات ضدعفونی‌کننده مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌کند که به دلیل استفاده از فناوری‌نانو، اثربخشی بالایی نسبت به عوامل بیماری‌زا دارد.

فوم ضدعفونی‌کننده دست کیتوتک یکی از این محصولات است. در این محصول به دلیل استفاده از نانوذرات نقره، فوم خاصیت آنتی‌باکتریال داشته و می‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد.

سیلوسپت ضدعفونی‌کننده محل تزریق، محصول دیگر کیتوتک است. این محلول مخصوص ضدعفونی کردن قبل از تزریق به جای الکل است که قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد و از عفونی شدن محل تزریق جلوگیری کند. این محصول بدون بو، بدون الکل و بدون تحریک‌پذیری و سمیت بوده و حساسیت‌های معمولی ناشی از الکل روی پوست را ندارد. در این محصول از نانوذرات نقره به ابعاد ۲۰ نانومتر استفاده شده است.

سیلوسپت ضدعفونی کننده دست، محصول دیگر شرکت کیتوتک در بخش ضدعفونی‌کنندگی است. این سیلوسپت نیز می‌تواند در مدت ۵ دقیقه طیف وسیعی از میکرواورگانیسم‌ها را از بین ببرد. این محصول برای ضدعفونی‌کردن دست در منازل، محل کار، بیمارستان‌ها و مراکز درمان و همچنین اسکراپ دست قبل از جراحی قابل استفاده است.

سیلوسپت ضدعفونی کننده زخم محصولی است که روی زخم اسپری می‌شود. این محصول ویژه ضدعفونی‌کردن زخم بوده و می‌تواند مانع از عفونی شدن زخم شود.

میزان  «فعالیت باکتری‌کشی» این محصولات مطابق با استاندارد ملی «ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزداهای شیمیایی-آزمون سوسپانسیون کمی برای ارزیابی فعالیت باکتری‌کشی ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزداهای شیمیایی مورداستفاده در مکان‌های پزشکی» به شماره ISIRI 10504 موردارزیابی قرار گرفت و نتایج آن تایید شده است.