محصولات صنعتی نانو در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط استان گلستان

محصولات صنعتی نانو در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط استان گلستان

همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط استان گلستان در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، غرفه توانمندی‌های فناوری نانو ایران به منظور نمایش دستاوردهای صنعتی این حوزه از فناوری برپا شد.

در راستای ترویج صنعتی و تحقق اهداف توسعه صنعتی فناوری نانو، همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط استان گلستان، غرفه توانمندی‌های فناوری نانو ایران با نمایش دستاوردهای حوزه‌های مختلف صنعتی از قبیل عمران و ساختمان، رنگ و رزین، پوشش‌دهی، بهداشت و سلامت، پوشاک و نساجی، پلیمر و کامپوزیت، خودرو، برگزاری سمینارهای ترویج صنعتی و نشست‌های تخصصی فناوری نانو، پذیرای حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع و فعالان صنعتی استان بود.

تیم کارگزاران، در روزهای برگزاری نمایشگاه علاوه بر مشورت و تبادل‌نظر با مدیران و مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان و مراجعه به غرفه‌های مستقر در نمایشگاه و معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران، با حضور در محل شرکت‌های متقاضی، ضمن برگزاری جلسات ترویج صنعتی فناوری نانو، انتقال تجربیات و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان آن شرکت‌ها، از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفتند و نیازها و تقاضاهای فناوری آن‌ها را نیز دریافت کردند.

در جریان بازدیدهای صنعتی، از کارخانه‌های شاخص و نمونه استان از قبیل کارخانه بردنا، تولیدکننده انواع لوازم خانگی شامل انواع یخچال فریزر، اجاق‌گاز، لباسشویی جارو برقی، گروه تولیدی ساوانا تولیدکننده مرغ بسته‌بندی و فرآورده‌های گوشتی و کارخانه بهاران پیمان گلستان با نام تجاری ساویس، تولیدکننده سبزیجات فرنج فرایز و سیب‌زمینی آماده، بازدید به عمل آمد.

همچنین در طول نمایشگاه تعداد ۲۵ تقاضای فناوری در حوزه‌های تصفیه پساب، پوشش‌دهی سطح، رنگ و رزین، مواد غذایی و کشاورزی، فیلتراسیون و لوازم‌خانگی از متقاضیان دریافت شد.

در حاشیه این نمایشگاه، سمینارهای صنعتی کاربردهای فناوری نانو در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و بسته‌بندی، آب، پساب و محیط‌زیست ویژه مدیران و کارشناسان سازمان‌ها، صنایع و فعالان صنعتی استان برگزار شد. در این نمایشگاه، قریب به ۱۰۰ شرکت و مجموعه صنعتی وابسته به شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان حضور داشتند.

شایان ذکر است براساس سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق ۱۴۰۴ مصوب هیئت وزیران، این ستاد در دهه دوم توسعه فناوری نانو در کشور (۱۴۰۴-۱۳۹۵)، بر استفاده صنایع داخلی از فرصت‌های اقتصادی و فنی این فناوری نوین، تمرکز کرده است. با توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در راستای توسعه صنعتی فناوری نانو، این مراکز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مسیر، سلسله برنامه‌های ترویجی، با هدف آشناسازی فعالان صنعتی با قابلیت‌های فناوری نانو و برنامه‌های حمایتی این ستاد و آگاهی از نیازهای صنعتی مجموعه‌های تولیدی و همچنین بهره‌گیری از نظرات، تجربیات و توانمندی‌های مدیران حوزه‌های مختلف صنعتی کشور اجرا می‌شود.

مدیران و فعالان صنعتی جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های ترویج صنعتی فناوری نانو در شهرک‌های صنعتی کشور می‌توانند با دبیرخانه این برنامه از طریق ایمیل ips@nano.ir  یا شماره ۰۹۱۹۰۳۹۹۰۶۱ تماس حاصل نمایند.