تلاش برای ورود فناوری نانونیزاسیون به بازار داروسازی آمریکا

تلاش برای ورود فناوری نانونیزاسیون به بازار داروسازی آمریکا

شرکت نانوفورم برای توسعه کسب و کار خود در بازار داروسازی آمریکا، اقدام به تاسیس شرکتی در این کشور کرده است تا فناوری نانونیزاسیون را به شرکت‌های داروسازی آمریکا عرضه کند.

نانوفورم (Nanoform) یکی از تولیدکنندگان نانوذرات دارویی در فنلاند است. این شرکت اقدام به تاسیس شعبه‌ای در آمریکا کرده است. راه‌اندازی شعبه‌ای در آمریکا یک پیشرفت برای شرکتی است که به دنبال افزایش تاثیر فناوری‌ خود در کشورهای دیگر است. فناوری این شرکت که برنده‌ جایزه نیز شده، فناوری نانونیزاسیون است که در داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو، شرکت نانوفورم به دنبال توسعه بازار این فناوری در شرکت‌های داروسازی آمریکا است.

سالی لانگ به‌عنوان مسئول فروش نانوفورم در آمریکا انتخاب شده‌است، کسی که بیش از سی سال تجربه در حوزه داروسازی دارد. این گسترش کسب و کار در آمریکا در کنار علاقه بازار آمریکا به فناوری شرکت نانوفورم موجب می‌شود تا تقاضای بیشتری برای این فناوری در آینده نزدیک ایجاد شود.

ادوارد هانگستروم، مدیرعامل شرکت نانوفورم می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که با راه‌اندازی شرکت تابعه خود در آمریکا، فعالیت خود را به‌طور رسمی در این کشور آغاز کرده‌ایم. ما همچنان به گسترش این فناوری ادامه می‌دهیم؛ در نتیجه، تاسیس این شعبه در آمریکا حرکتی کاملا طبیعی در مسیر برنامه‌های ما است.»

میگوئل کالادو، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت نانوفورم می‌گوید: «ما از تاسیس این شرکت در آمریکا هیجان‌زده هستیم. با این گسترش راهبردی، اکنون بنیاد نانوفورم در آمریکا تحکیم شده و می‌توانیم به حضور خود در آمریکا ادامه دهیم.»

نانونیزه‌کردن سیال فوق بحرانی، روشی نوین در مهندسی ذرات دارویی است که در آن تبلور مجدد ذرات با استفاده از دی‌اکسیدکربن فوق بحرانی و از طریق ترمودینامیک کنترل می‌شود. CESS منحصربه‌فرد بوده چرا که بیشتر از هر پلتفورم فوق‌بحرانی رایجی در دسترس است. تمامی ذراتی که با استفاده از این روش شرکت نانوفورم مورد پردازش قرار گرفته‌اند، اندازه‌ای کوچک‌تر و یکدست‌تر از ذراتی دارند که با روش‌های دیگر تولید شده‌اند. این روش جدید شرکت نانوفورم قابلیت تولید انبوه و تجاری را دارا است. این بودجه ۷ میلیون دلاری به شرکت نانوفورم اجازه می‌دهد تا موفقیت بیشتری در بخش تولید این نوع نانوذرات به‌دست آورد.